


Kina je mjesto gdje su izmislili dućane ‘sve po’: slobodno dodajte valutu, 12 kuna, 10 kuna… Cijena rada još je povoljna, a i sirovine nisu skupe. Zbog toga kineska roba osvaja svijet. Gotovo sva roba… Automobilima još ne uspijeva zagrijati publiku u Europi ili Americi. No, možda će se i to promijeniti.
Jeftiniji električni automobil na europskom tržištu s državnim subvencijama košta oko 220 tisuća kuna, a kineski Great Wall Motor je upravo predstavio električni autić za 58.000 kuna. U cijenu su uračunati i državni poticaji. Sad, pogledom na fotografiju, možete reći da je ORA R1 idejno blizak Smartu i nećete pogriješiti, ali koga u Kini briga ako je cijena OK. Pritom dobijete i bateriju snage 33 kWh s kojom će ORA R1 prijeći oko 320 kilometara (po NEDC ciklusu – u stvarnosti bi to trebalo biti oko 230, 240 kilometara) do novog punjenja. Motor razvija slabašnih 50 KS, ali i to je dovoljno za gradski promet.
ORA R1 hvali se i sa 120.000 kilometara jamstva, odnosno tri godine. Dakle, možda ćemo u budućnosti ići kupovati i kineske automobile u salon: sve po 58.000 kuna.