



U SAD-u je, blago rečeno, shizofrena situacija! Predsjednik Trump priča o zidu na granici s Meksikom, političke krize redaju se brzo kao što skijaši u Svjetskom kupu silaze sa startne rampe, a na sve se nadovezala i najava General Motorsa da će zbog optimizacije poslovanja zatvoriti pet tvornica, jednu u Kanadi, a pet na domaćem tlu. To je odluka razbjesnila predsjednika Trumpa, a još ga više boli činjenica da GM ima i tvornicu Meksiku, koju nema namjeru zatvoriti. Obećao je reindustrijalizaciju zemlje, a trendovi idu u suprotnom smjeru.
Ulje na vatru dolio je i Američki sindikat radnika u autoindustriji (UAW), koji u svom pismu naglašava: nadamo se da ni jedan član sindikata ili član njegove obitelji neće kupiti to vozilo – osim ako nije proizvedeno u SAD-u.
O čemu se radi? U kontekstu zatvaranja tvornica GM-a u SAD-u, sindikalni čelnici bune se protiv novog Chevrolet Blazera, koji se proizvodi u Meksiku. Sindikalni vođe čak su optužili GM da je bezdušan i da mu je stalo samo do jednoga – novca! Doduše, mnoge komponente za taj atraktivni SUV dolaze iz američkih tvornica, uključujući i motore. Kako god bilo, GM i UAW ove godine moraju sjesti za isti stol jer će dogovarati kolektivne ugovore za radnike u autoindustriji u SAD-u.