Te proročanske i pomalo fatalističke riječi nije izrekao trgovac mješovitom robom u kineskoj trgovini u Zagrebu ili pripiti turist iz Pekinga na rivi u Splitu. Ne, to su riječi direktora Volkswagena Herberta Diessa. Kineska vlada odlučila je zbog smanjenja zagađenja zraka snažno forsirati električna vozila u velikim gradovima, a njezinu odluku prati ulaganje svih proizvođača automobila u električna vozila od čak 300 milijardi dolara tijekom sljedećih pet do deset godina. To je čak i relativno konzervativna brojka jer se očekuje da će ulaganja biti mnogo financijski izdašnija. Još samo prije godinu dana proizvođači automobila planirali su uložiti u električna vozila 90 milijardi dolara.
Kako se vremena mijenjaju. Najviše će na električna vozila potrošiti VW – čak 91 milijardu dolara. Očigledno su u Wolfsburgu zaigrali igru s velikim ulozima ili, rekli bismo, na sve ili ništa. Prvi sljedeći je Daimler s 48 milijardi dolara, a GM, primjerice, planira uložiti 8 milijardi dolara u električna i autonomna vozila. Čak 45 posto tih budžeta alocirano je za vozila koja će se proizvoditi i prodavati u Kini. Od svega će profitirati i proizvođači baterija, koji su uglavnom u Kini.
Sudbina Volkswagena bit će određena na kineskom tržištu
U Kini će uskoro biti definiran novi svjetski poredak u autoindustriji. Na tom tržištu očekuje se veliki prelazak na električna vozila