Autoshow u Detroitu: U Americi još gospodare V6 i V8

RAM je ogromni pick-up HD opremio linijskim šestcilindričnim 6,7-litrenim turbodizelskim motorom sa 400 KS i 1356 Nm okretnog momenta

Europski proizvođači dijelom su ignorirali autoshow u Detroitu (Mercedes-Benz, Audi, Mini…), ali neki su nazočni u Motor Cityju. To je i dvorište Amerikanaca pa je tamo uvijek zanimljivo. Od sljedeće godine autoshow u Detroitu seli u ljetni termin jer se domaćini nadaju da će tako dobiti veću pozornost.
No, sad ćemo se baviti zimskim novitetima iz Detroita. Jedan od njih je SUV Ford Explorer koji dolazi i u Europu. Opremljen je hibridnim sustavom baziranim na V6 motoru, elektromotoru i desetobrzinskom automatiku. Snaga je 318 KS.
Ford Shelby GT500 je klasični američki muscle car i to s više od 700 KS i 5,2-litrenim V8 motorom. Točne specifikacije u Fordu će otkriti za par mjeseci, a ovo je samo nastavak američke utrke u naoružanju jer slični modeli poput Dodge Challengera Demona imaju više od 800 KS (točnije 840 KS).
Volkswagen je prošle godine u Americi prodao 41.400 Passata što je pad od 32 posto u odnosu na 2017. godinu. To je samo dio sveopćeg klizanja limuzina u ponor, koje posustaju pred SUV-ovima. Međutim, VW ne odustaje pa je redizajnirao američki Passat, koji se vizulano razlikuje od europskog modela, a nije niti na istoj platformi. V6 je izbačen, a ostao je samo 2,0 TSI sa 174 KS.
Za klasični američki dizajn zaslužan je Cadillac – u Detroitu je pokazao svoj novi SUV XT6. Ovaj Cadillac dolazi s tri reda sjedala, a za svako sjedalo Cadillac kaže da je najbolje u klasi. Prilično hrabro kad se zna da su mu konkurenti automobili poput Audija Q7. Motor je 3,6 litreni V6 s 310 KS. Cadillac je najavio i električni SUV, koji bi trebao na tržište 2021. godine, a bit će konkurent Tesli Modelu X.
Na terenu velikih SUV-ova okušat će se i Kia s Tellurideom (osam sjedala), opremljenim V6 motorom sa 291 KS. Ovaj model nastao je na istoj platformi kao i Hyundai Palisade.
RAM je, pak, svoj ogromni pick-up HD opremio monstruoznim linijskim šestcilindričnim 6,7-litrenim turbodizelskim motorom sa 400 KS i ogromnih 1356 Nm okretnog momenta. S ovim momentom i snahom probat će se nositi šeststupanjski automatski mjenjač.
Za kraj, samo na američko tržište dolazi Subaru STI S209 s obnovljenim 2,5-litrenim bokser motorom i 341 KS. S većim turbo punjačem, proširenim blatobranima, novim kočnicama i Bilsteinovim amortizerima, ovaj model je posebna edicija i bit će proizveden u dvjestotinjak primjeraka.
Električni automobili su budućnost, ali u Americi V6 i V8 ne odustaju…