Nestali su tiho! Kad proizvođači automobila predstavljaju nove modele čine to uz konfete i fanfare, a kad prestaju s proizvodnjom i kad nema nasljednika na vidiku, sve se odvija potiho, gotovo u konspiraciji.
Prošle godine tržište su napustila dva automobila iz Fiatova koncerna, nastala na istoj platformi: Punto i Alfa Romeo Mito. Ni jedno vozilo nije dobilo direktnog nasljednika i pomalo je čudno da Fiat izbjegava klasu u kojoj se bildaju prodajne brojke – onu malih gradskih automobila. U deset godina proizvodnje Mito je prodan u 280 tisuća primjeraka što u ovoj klasi i nije mnogo.
BMW je ugasio seriju 6 kupe i kabriolet kako bi predstavio seriju 8. Nasljednik koji to je ili nije? Ako slušate BMW, serija 8 je nešto novo pa neka i bude tako.
Citroen je elegantno razriješio svoj kompaktni model C4. Njegovu zamjenu pronašao je u redizajniranom C4 Cactusu. U neposrednoj blizini Citroena je luksuzna marka DS, a i ona se odlučila na redukciju. Blago povišeni kompakt DS4 i monovolumen/crossover DS5 izbačeni su iz proizvodnje. Šteta zbog DS5, bio je jedan od najneobičnijih i najatraktivnijih automobila na tržištu.
Nissan Pulsar kratko je bio u prodaji. U kompaktnoj klasi je velika gužva i Pulsar nije imao spektakularne rezultate. Šteta, bio je dobar automobil.
Seat se dugo tražio, a sad je na dobrom putu. Jedan od posljednjih automobila iz faze traženja bio je Toledo. Prošle godine i on se izgubio s proizvodne trake. Mala limuzina na bazi Škode Rapid nije imala publiku!
Toyota je maksimalno crpila resurse svog Versa, pametno procjenjujući da monovolumeni izlaze iz mode i da se ne isplatu ulagati u razvoj potpuno novog vozila. Prošle godine Versu je došao kraj.