Saab će ipak preživjeti!

Saab ima novog vlasnika, a prve isporuke električnog 9-3 zakazane su za drugu polovicu 2019. godine, dvije godine nakon završetka tvornice

Saga o Saabu, švedskom proizvođaču automobila, njegovoj propasti 2012. godine te uskrsnuću pa novom padu, čini se ide kraju – i to sretnom. Posrnulu tvrtku preuzeli su 2012. Kinezi i osnovali novo poduzeće National Electric Vehicles Sweden (NEVS) uz obećanje da će u početku proizvoditi električni model 9-3, baziran na istom onom  modelu 9-3 iz posljednje godine Saabova starog života (baziranog još na platformi Opel Vectre). Novi vlasnici pokušali su oživjeti Saab uz pomoć japanskih i kineskih tehnoloških partnera. Čak su i najavili proizvodnju 220 tisuća automobila nakon završetka tvornice u kineskom Tianjinu. Međutim, vrijeme je prolazilo, a još ni jedan električni Saab nije napustio tvorničku traku. Prve isporuke zakazane su tek za drugu polovicu 2019. godine, dvije godine nakon završetka tvornice. Navodno ima mnogo problema u proizvodnji, a i sredstva su okopnjela. Na sreću, u cijelu priču se uključio najveći kineski trgovac nekretninama Evergrande, koji je nedavno otkupio 51 posto NEVS-a te planira pokrenuti i stabilizirati proizvodnju Saaba. Uz Evergrande se veže i jedna kontroverza jer je trenutno na sudu s američkim električnim start-upom Faraday Future jer navodno nije poštovao financijske obveze kao jedan od vlasnika te tvrtke. Odnosno, nije uložio planirana sredstva u razvoj električnih automobila. Očigledno je Evergrande izabrao drugi put, proizvodnju EV-a pod markom Saaba.

Nakon što krene prodaja na kineskom tržištu, novi većinski vlasnik NEVS-a i Saaba, planira pokrenuti i proizvodnju na staroj lokaciji, u švedskom Trollhättanu. Međutim, još ćemo pričekati na povratak Saaba na europsko tržište jer je u sljedećih nekoliko godina prioritet Kina.