Hrvatska epizoda s avionima F-16 Barak je gotova, ali manjak od 500 milijuna eura u proračunu neće pretjerano uznemiriti izraelsku vladu. Naime, izraelska vojna industrija je među najmoćnijima u svijetu, a njezine hi-tech nadogradnje (uglavnom) američke vojne opreme utjecale su na drugu industriju – automobilsku. Izrael ima samo 8.9 milijuna stanovnika, a treće je država u svijetu po broju tehnoloških tvrtki koje pokrivaju sektor mobilnosti i po vrijednosti ulaganja u taj sektor (18 milijardi dolara).
Evo samo nekih primjera, Google je kupio izraelsku tvrtku za mapiranje Waze za 966 milijuna dolara, ali to je ništa u komparaciji s iznosom od 15.3 milijarde dolara, koji je Intel platio za Mobileye, kompaniju koja se bavi senzorima, kamerama i lidarima koji omogućavaju autonomnim vozilima da prepoznaju cestu i prepreke, odnosno trenutnim serijskim automobilima da imaju bolje sustave aktivne sigurnosti. Njemački div Continental kupio je izraelski Argus, koji se pak bavi softverskom sigurnošću i zaštitom automobila od hakerskih napada.
Sad se pitate kakve veze ima izraelska vojska sa svim ti tvrtkama. Njihovi pokretači, naime, uglavnom su umirovljeni vojni časnici, neki su djelovali u tzv. Odjelu 8200, koji se bavio kibernetičkom sigurnošću i špijunažom, a mnogi od njih radili su u vojnim tvrtkama. Na primjer, tehnologija detektiranja raketnih napada i reakcija na njih slična je tehnologiji detektiranja prepreka koja se ugrađuje u vozila, a koja će biti i dio nekih budućih autonomnih automobila. Tu je izraelska ekspertiza ključna. Sve prerade koje su učinjene na našem nesuđenom Baraku dio su velike industrije znanja, koja Izrael čini svjetskom velesilom u sferi informacijskih tehnologija.
Veza lovačkog aviona F-16 Barak i autoindustrije: Izrael vojna znanja koristi u razvoju vozila
Pokretači izraelskih tehnoloških kompanija uglavnom su umirovljeni vojni časnici, neki su djelovali u tzv. Odjelu 8200, koji se bavio kibernetičkom sigurnošću i špijunažom, a mnogi od njih radili su u vojnim tvrtkama