Ključni proizvod: Zbog manjka baterija Renault nije mogao isporučiti sve tražene električne automobile

Kod električnih automobila sve se promijenilo u samo dvije godine. Od trčanja za kupcima sad smo došli do trčanja za dijelovima - objasnio je Gilles Normand, Renaultov potpredsjednik za električna vozila

Da vam je netko prije točno deset godina rekao da će najvažniji strateški proizvod u autoindustriji biti baterije vjerojatno bi ste mu potiho objasnili da ima bujnu maštu. Te 2009. u Ženevi su predstavljeni Maybach 57 i 62 Zeppelin, Lamborghini Murcielago LP 670-4 SuperVeloce, Aston Martin DBS i One-77, Porsche 911 GT3 i Cayenne diesel. A danas? Cayennea diesela više nema, a supersportaši, osim V12, V10 i V8 motora sve više koriste elektromotore. Baterije su doista postale strateški proizvod, a njihovom manjku Renault pripisuje zastoje u proizvodnji električnog malo gradskog automobila nazvanog Zoe.
– Kod električnih automobila sve se promijenilo u samo dvije godine. Od trčanja za kupcima sad smo došli do trčanja za dijelovima – objasnio je Gilles Normand, Renaultov potpredsjednik za električna vozila.
U odnosu na 2017. godinu prodaja Renaultovih električnih vozila porasla je 2018. godine za 40 posto, na više od 49.600 primjeraka. Generator tog velikog rasta upravo je Zoe (39.469 primjeraka), a bilo bi prodano i mnogo više da nije bilo jednog velikog problema. U prvoj polovici godine, naime, nije bilo baterija u dovoljno velikom broju jer ih nova LG-jeva tvornica u poljskom Wroclawu nije mogla isporučiti zbog prevelike potražnje.
Korejski LG otvorio je tvornicu u Wroclawu početkom 2018. godine (još jedna investicija koja je zaobišla Hrvatsku). Početni kapacitet bio je 100.000 baterija godišnje, ali sad će LG uložiti dodatnih 500 milijuna eura kako bi povećao proizvodnju na 300.000 baterija godišnje. Osim Renaulta, LG će baterije prodavati i Volkswagenu za njegova električna vozila.
A Renault Zoe? Svi se pitaju je li počeo rad na drugoj generaciji.
– Zoe je još kompetitivan na tržištu i dizajn je moderan. Nema potrebe da žurite s nasljednikom ako vozilo koje prodajete dobro prolazi na tržištu – rekao je Normand.
Inače, ukupna prodaja električnih vozila u Europi prošle je godine bila 126.423 primjerka, što je rast od 31 posto u odnosu na godinu prije. Očigledno se tu više ne radi o tržišnoj niši nego o sve ozbiljnijem poslu.