Dio njemačkih liječnika brani dizelska vozila: Ni jedna bolest u našoj klinici nije povezana s emisijom dušikovih oksida!

Dizelska vozila emitiraju dušikove okside i čestice čađi, ali čak je i stručnjacima koji se slažu s udaljavanjem starijih dizelaša iz gradova nejasna granica koju treba postaviti

U ovom ludom svijetu ništa nije sigurno pa čak ni ono što vam sugeriraju službena istraživanja. U Njemačkoj se javilo 100 pulmologa, koji su izrazili sumnju u znanstvena opravdanja za ograničenje dušikovih oksida na 40 mikrograma po kubičnom metru. Ova granica je opravdanje za nekoliko sudskih zabrana ulaska u gradove starijim dizelskim vozilima.
Inicijator akcije potpisivanja je bivši predsjednik njemačkog društva za pulmologiju (DGP), Dieter Köhler. On kritizira epidemiološke studije kojima se opravdava ograničenje. Dr. Martin Hetzel, glavni liječnik plućne klinike u bolnici u Stuttgartu slaže se s ovom teorijom:
– Ni jedna bolest pluća u našoj klinici nije povezana s emisijama dušikovih oksida ili česticama čađi (dizelskih vozila op.a.). Sve mi je to sumnjivo i djeluje kao ideološki populizam.
Studija koju je proveo Helmholtz centar u ime Savezne agencije za zaštitu okoliša pripisala je u 2014. godini oko 6000 prijevremenih kardiovaskularnih smrtnih slučajeva emisijama dušikovih oksida. Ista studija navodi i osam posto slučajeva dijabetesa s istim uzročnikom – što odgovara brojci oko 437.000 pacijenata, a spominju se i slučajevi astme. Naravno, takva epidemiološka istraživanja ne donose uzročnu vezu (kao što bi to mogao biti slučaj s toksikološkim istraživanjima), već samo statističke korelacije.
Predsjednik Njemačke udruge liječnika-pulmologa Klaus Rabe tvrdi da je nije očekivao toliki broj kritičara, ali da je veoma teško procijeniti koja bi bila granica za dušikove okside u zraku:
– Pitanje granice je sporno, slažem se s kritičarima. Nitko ne zna je li to 50 mikrograma, ili 40? Je li 60 ili 35? Iskreno, nitko ne zna točno.