Europska unija u odlučnoj je misiji smanjenja emisija CO2 u prometu, a nakon automobila na redu su kamioni. Sljedeći tjedan objavit će prve ciljeve u redukciji CO2 za kamione, a već sad predstavnici industrije, pretpostavljajući o kakvim se ciljevima se radi, tvrde da će to biti teško ostvariti.
To bi uključivalo najmanje šest tisuća punionica za električne kamione i tisuću punionica vodika za kamione koji bi koristili gorive ćelije vodika – sve to u periodu od 2025. godine do 2030. godine. Trenutačna mreža punionica za automobile nije adekvatna za kamione jer je preslaba (za kamione snaga punjenja mora biti iznad 500 kW), a i mjesta za punjenje nisu prilagođena kamionima. Ni mreža za punjenje kamiona prirodnim i ukapljenim naftnim plinom nije u idealnoj situaciji i ne može se govoriti o nekom sigurnom rješenju.
Udruga proizvođača automobila (ACEA) slaže se da emisije treba reducirati, ali preporučuje tijelima Europske unije da bi ti ciljevi trebali biti realni.
EU sprema i paket ekoloških propisa za kamione
Bit će potrebno najmanje šest tisuća punionica za električne kamione i tisuću punionica vodika za kamione koji bi koristili gorive ćelije vodika