Presedan u autoindustriji: Volkswagen će nuditi svoju platformu za električna vozila suparnicima

Volkswagen želi da njegova modularna platforma za električna vozila postane standard i to ne samo u našoj grupi - rekao je jedan od VW-ovih direktora, Michael Jost

Doba je dijeljenja, a božićni praznici su prošli. U Volkswagenu kao da piju neke čudne opuštajuće napitke, prvo su njegovi šefovi najavili da će se angažirati na izborima za Europski parlament, instruirajući svoje djelatnike da glasaju za proeuropske opcije, a sad su objavili da su spremi dijeliti svoju platformu za električna vozila (MEB) sa svim zainteresiranim proizvođačima automobila. Doduše, nema tu nekog velikog altruizma jer VW ulaže milijarde eura u razvoj električnih automobila i njegove mudre glave na vrhu piramide sigurne su da se taj novac neće tako brzo oploditi. Tržište te vrste vozila još je skromno. Prodajom platforme namirio bi se barem dio troškova, a razgovori s Fordom navodno su u poodmakloj fazi. Dio je to šire strateške koalicije velikih automobilskih kongolmerata. Hoće li VW uspjeti prodati ideju MEB-a još nekome ostaje vidjeti. Proizvođači automobila okrupnjavaju se, ali su i ponosni na svoje konstruktorske uspjehe i rijetko se odlučuju kupovati platforme od konkurenata.
– Volkswagen želi da njegova modularna platforma za električna vozila postane standard i to ne samo u našoj grupi – hrabro je rekao jedan od VW-ovih direktora, Michael Jost.
Dok za svoju platformu pokušava kreirati ponudu koju nitko neće moći odbiti, VW se priprema i za prvi pravi električni automobil, kompakt I.D., koji će u proizvodnju krajem ove godine. Cijeli koncern će do 2025. godine na cestu izbaciti 50 električnih modela automobila. Veliki je to projekt, ali i veliki poslovni rizik, put u nepoznato.