Njemački ministar prometa traži od EU da razmisli o tvrdim stajalištima o emisiji dušikovih oksida dizelskih vozila

Njemačka automobilska industrija ne miri se s propisom o maksimalnih 40 mikrograma po kubičnom metru dušikovih oksida u zraku

Pišem ti pismo… ne da skupa više nismo, nego da dobro razmislite o svojim propisima. Njemačka voli Europsku uniju, ali smetaju je neka stajališta te velike zajednice naroda u kojoj i sami šepamo već godinama. Drugi trče, a među njima je i divovska njemačka automobilska industrija, koja se ne miri s propisom o maksimalnih 40 mikrograma po kubičnom metru dušikovih oksida u zraku. Radi se o prosječnoj količini u zraku. Zbog toga je njemački ministar prometa Andreas Scheuer pisao povjerenici za promet EU Violeti Bulc i uljudno zamolio za ublažavanje stavova, piše Bild.

Kao laiku, ova ograničenja vam ne bi trebala značiti puno, ali to je konkretan udar na dizelska vozila, koja emitiraju najviše dušikovih oksida, a Njemačka i dizelaši trajno su vezani. Nije neka tajna da na tamošnjem tržištu nije osobito velik udjel električnih vozila jer je stanovništvu draži konvencionalni prijevoz. Također, motori s unutarnjim sagorijevanjem još nose veliki profit.

Gospodin Scheuer piše i o sumnjama nekih liječnika, odnosno njihovim razmišljanjima da emisije dušikovih oksida ipak nisu povezane s plućnim bolestima. O tome smo nedavno i pisali na našem portalu.

Njemački sud donio je prošle godine odluku da gradovi mogu zabraniti starija dizelska vozila.