‘Pauci’ su lani u Zagrebu premjestili 2327 vozila neovlašteno parkirana na mjestima za osobe s invaliditetom

Kako doznajemo od Zagrebparkinga, u razdoblju od 1. siječnja do 31. prosinca 2018. godine premješteno je 14.814 vozila po izdanom zapisniku, što je povećanje za 484 vozila u odnosu na 2017. godinu

Pa tu sam ga parkirao, gdje je sad? Nije mi ga valjda netko ukrao? Jaooo, sigurno su mi ga digli… Ovako se otprilike kreće roj nepovezanih misli u glavi onih vlasnika vozila u Zagrebu koji su imali tu ‘sreću’ da im pauk premjesti auto.  A njih je lani bilo puno… Naime, kako doznajemo od Zagrebparkinga, u razdoblju od 1. siječnja do 31. prosinca 2018. godine premješteno je 14.814 vozila po izdanom zapisniku, što je povećanje za 484 vozila u odnosu na 2017. godinu, kada je dignuto 14.330 vozila. Ako bi uzeli najnižu cijenu premještanja auta (do 1500 kg), motocikla i mopeda od 500 kuna, jednostavnom računicom dolazimo do iznosa od najmanje 7,4 milijuna kuna koliko su vlasnici platili da bi dobili svoje ‘ljubimce’ natrag. 
Napominjemo kako je ovo minimalan iznos, jer nismo uračunali sve kategorije (primjerice, premještanje automobila mase iznad 1500 kg košta 800 kuna, a ako ne dođete odmah po auto, plaća se ležarina – dodatnih 50 kuna po danu).
Također, ono što se može primijetiti jest da se povećao broj vozača koji očito smatraju da, bez obzira što nisu osobe s invaliditetom, to ne znači da se ne mogu parkirati na njihova mjesta. No, i oni su, rekli bismo s potpunim pravom,  osjetili paukove ‘čari’.
– Ako je vozilo parkirano na rezerviranim mjestima za osobe s invaliditetom bez vidljivo istaknutog znaka pristupačnosti službena osoba izdaje nalog za premještanje vozila. Broj postupanja na rezerviranim mjestima za osobe s invaliditetom za 2018. godinu iznosi 2327, dok ih je u 2017. godini bilo 2051 postupanja – navode iz Zagrebparkinga. 
Jasno je, dakle, da je riječ o povećanju za gotovo 12 posto u odnosu na godinu prije. No, Zagrebparking je zaradio i na kaznama za neplaćanje parkiranja, odnosno na – ‘dnevnim kartama’.
– Podružnica Zagrebparking nije ovlaštena za izdavanje kazni, već sukladno Odluci o organizaciji i načinu naplate parkiranja propisuje se izdavanje dnevne parkirališne karte ukoliko korisnik parkirališta ne istakne kupljenu valjanu parkirališnu kartu u materijaliziranom obliku s unutarnje strane vjetrobranskog stakla vozila u roku od pet minuta od parkiranja vozila, odnosno ne plati parkiranje nematerijaliziranom kartom – navode u Zagrebparkingu i dodaju kako su od 1. siječnja do 31. prosinca 2018. godine izdali ukupno 322.532 dnevnih parkirališnih karata, dok je u istom razdoblju 2017.  izdano 314.097 takvih karata.
S obzirom da se cijene dnevnih parkirališnih karata kreću od 20 kuna za 3. zonu, 60 kuna za 2. zonu, te 100, 120 i 150 kuna za 1. zonu (ovisno o lokaciji), jasno je kako je riječ o milijunima kuna. Naime, da su svi dobili dnevnu kartu samo za 2. zonu, koja košta od 60 kuna, to bi bio iznos od 19,3 milijuna kuna. Dakle, jasno je kako je pravi iznos puno, puno veći.
No, ima i onih koji iz raznih razloga (žive ili rade u to području) ne žele stalno plaćati parking po satu pa se odlučuju za povlaštenu kartu. Tako je u 2018. godini Zagrebparking ukupno izdao 147.573 povlaštene parkirališne karte (PPK), a na dan 31. prosinca 2018. zabilježili su 34.061 aktivnu povlaštenu parkirališnu kartu. Od tog broja najviše je izdano stanarima (31.678), zatim pravnim osobama – tvrtkama (1.969), te obrtnicima (414). Cijene mjesečnih povlaštenih parkirališnih karata kreću od 25 (3. zona) do 110 kuna (1. zona) za stanare, od 75 do 250 kuna za obrtnike, te od 100 do 500 kuna za pravne osobe – tvrtke.