Deset trenutno najvrjednijih automobilskih klasika: Ukupno koštaju 278 milijuna dolara

Mnogo Ferrarija, jedan Britanac, Nijemac i Amerikanac - tako će kreće tržište elitnih automobilskih klasika

Preko 278 milijuna USD vrijedna bi bila garaža u koju bi parkirali deset trenutno najskupljih klasika na svijetu. Cijena top deset oldtimera u posljednjih je osam godina narasla za čak tri puta! Proizvodi iz Maranella i dalje su najbolje rješenje za ulagače koji žele sigurnu zaradu bez ikakvog investicijskog rizikaDolar, Euro, Bitcoin, dionice, zlato, nekretnine… Ne, ne i ne! Ferrari je i dalje najpouzdanija valuta ako je vjerovati top 10 ljestvici najskupljih oldtimera svih vremena. Svi su ovi automobili prodani na aukcijama i to nakon 2013. godine.
Na toj ljestvici je čak sedam Ferrarija, a na jednom od njih bivši vlasnik je za 24 godine držanja u garaži zaradio gotovo 25 milijuna USD, bez stresa pri pogledu na burzovna izvješća ili straha od hirovitosti nezrelih svjetskih lidera. Dovoljna vam je samo topla i suha garaža daleko od očiju javnosti te strpljenje.
Pogled na ljestvicu najskupljih pokazuje da su među svjetskim kolekcionarima najcjenjeniji uradci europskih proizvođača uz i tek jedan uradak američke automobilske povijesti. Ferrari 250 GTO je i dalje sveti gral među klasicima, a predviđanja su da će u idućih nekoliko godina on prijeći cijenu od 100 milijuna USD!
Kupci cijene naročito povijesne sportske raritete za čijim su upravljačima sjedila velika vozačka imena, a tek ime Gary Coopera bilo razlogom zašto je kupac izabrao njegov Duesenberg i time ušao u top deset. Automobili velikih diktatora definitivno više nisu in, a kupci više veliku važnost ne pridaju niti impozantnim uradcima poput Bugattija Royale. Aukcijske kuće su izračunale da se godišnji prinos na traženim oktanskim raritetima kreće oko čak 20 posto, pa eto dobrog razloga da razmislite u što uložiti Eurojackpot. Naravno, samo morate i uplatiti taj listić…


Ferrari 250 GTO iz 1962. s karoserijom Scaglietti VIN oznake 3413GT prodan je za 48.405.000 USD, što je za 10 milijuna USD više od ranije prodanog istovjetnog modela. Ovaj primjerak je treći od ukupno samo 36 napravljenih i ima bogatu pobjedničku povijest u GT utrkama u periodu 1962-1964. Vlasnik ga je prodao nakon dva desetljeća uživanja u njegovom vlasništvu.


Ferrari 250 GTO Berlinetta 1962/63. VIN oznake 3851GT prodan je za 38.115.000 USD. Za njegovim upravljačem izmjenjivali su se Jo Schlesser, Paolo Colombo Henri Oreiller, Fabrizio Violati i Ernesto Prinoth.


Ferrari 355S Spider Scaglietti proizveden je 1957., a postigao je cijenu od 35.700.000 USD. Participirao je na Sebringu, Mille Miglia i 24 sata Le Mansa, a za upravljačem su sjedili Mike Hawthorn, Wolfgang von Trips i kao posljednji Stirling Moss. Interesantno je za ovaj automobil da ima i dodatni „nos“.


Mercedes W196 iz 1954. postigao je cijenu od 29.600.000 USD i time postao najskuplji njemački proizvod te najskuplji Mercedes svih vremena. Bolid Formule 1 jedan je od grupe trkaćih bolida zaslužnih za njemačke uspjehe 1954 i 1955, a njime je Juan Manuel Fangio osvojio dvije utrke. Ovo je jedini primjerak koji nije u vlasništvu Mercedesa kao i jedini u izvornom stanju, bez ikakvih restauratorskih zahvata.


Ferrari 290 MM s karoserijom Scaglietti izrađen je 1956. i postigao je cijenu od 28.050.000 USD. Ovim bolidom Enzo je namjeravao skinuti slavu Mercedesa W196. Enzov adut bio je Vittorio Jano koji je napravio novi V12 motor s 320 KS, a ostalo su odradili Juan Manuel Fangio te ostatak vozačke ekipe.


Ferrari 275 GTB/4 N:A.R:T. Spider iz 1967. sa karoserijom Scaglietti postigao je cijenu od 27.500.000 USD. Jedan je od samo 10 izrađenih primjeraka koje je Ferrari isporučio u Ameriku. Ovaj primjerak najskuplji je „civilni“ Ferrari u povijesti, a specifičnost je što je od dana kupnje bio u posjedu samo jedne obitelji. Prihod od prodaje obitelj je donirala u dobrotvorne svrhe!


Ferrari 275 GTB/C Speciale s karoserijom Scaglietti iz 1964. Prodan je za 26.400.000 USD. Prvi od tri izrađena tvornička trkaća vozila imali su intenciju da budu dostojna zamjena za 250 GTO, od kojeg je raritetniji na tržištu. Svaki je ručno izrađen s karoserijom od aluminija i V!“ motorom s 320 KS. Zadnji vlasnik 1995. platio ga je svega 1.555.000 USD.


Aston Martin DBR1 iz 1956. prodan je za 22.550.000 USD i prvi je od ukupno pet izrađenih DBR1 koje je Dawid Brown producirao s intencijom pobjede na legendarnom Le Mansu. Radi se o najvažnijem proizvodu u povijesti Aston Martina i najskupljim klasikom svih vremena iz portfelja britanske auto industrije.


Ferrari 290 MM s karoserijom Scaglietti proizveden je 1956., a postigao je cijenu od 22.005.000 USD. Radi se o trkaćem bolidu ekipe Scuderia Ferrari koji je participirao u sezoni 1956. i 1957. Za upravljačem na Mille Miglia je bio Peter Collins dok je kao kopilot sudjelovao fotograf Louis Klemantaski čije su fotografije dočarale slavnu utrku iz perspektive samih vozača. Još je sedam drugih istovjetnih vozila u kolekcijama širom svijeta, ali ovaj ima najbogatiju trkaću prošlost.


Duesenberg SSJ iz 1935. s karoserijom LaGrande najskuplji je američki klasik s postignutom cijenom od 22.000.000 USD. Ovo je jedan od svega dva proizvedena primjerka (Clark Gable naručio je pa kasnije odustao od jednog), a prvi vlasnik bio je holivudski glumac Gary Cooper. Nakon njega još su se izredala samo dva vlasnika i do danas je automobil ostao u izvornom, nerestauriranom stanju.