Izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama: U kojim je sve situacijama predviđeno privremeno oduzimanje vozila?!

Javna rasprava o novom Zakon još traje pa i sami možete iznijeti svoja mišljenja, odnosno svoje prijedloge
Svako putovanje započinje prvim korakom! Drastične izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama koje predviđaju i privremeno oduzimanje vlasništva vozila, kazne do dvadeset tisuća kuna, ali i ukidanje te oduzimanje vozačke dozvole na značajnije razdoblje, započele su svoje putovanje koje bi se trebalo u okončati njegovim donošenjem i stupanjem na snagu!
Svako putovanje ima svojih zavrzlama pa i odstupanja od planiranog puta, skretanja sa zacrtane dionice čak je i odustanak od nakane moguć. Što će se dogoditi s ovim drastičnim “idejama”? Nitko to ne može znati.  Dan nakon Valentinova, od petka 15. veljače. 2019. predložene izmjene i dopune “prostrte” su pred svakog od nas, kao zainteresiranom javnošću. Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama upućen je  naime u javnu raspravu. Svatko, bio pješak, vozač bicikla, motora, automobila ili teretnog vozila po prirodi stvari mora biti zainteresiran. Svi smo mi potencijalni počinitelji prekršaja iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama ali istodobno i potencijalne žrtve pomahnitalih vozača.  Javna rasprava je javna zato što se svi mogu uključiti u nju i iznositi svoje primjedbe. Ne treba ni dvojiti da će se od dijela javnosti dići “kuka i motika” na drastične kazne, osobito onu koja se tiče oduzimanja vozila. Odmah da se razumijemo radi se o privremenom oduzimanju! Naravno da se svakom tko iole razmišlja o sljedećem koraku nameće pitanje, kako će to policija provesti u djelo? Hoće li uz policijsko vozilo u kasnim noćnim satima tijekom vikenda  na frekventnim dionicama cesta stajati i “šleper” za prijevoz vozila? Znate oni na koje stane nekoliko vozila istodobno u dva reda. Vozača zatečenog u prekršaju za koje je predviđeno privremeno oduzimanje vozila iskrcavaju zajedno s putnicima iz vozila, a vozila tovare na teretno vozilo? Hoće li se to tako odigravati?  Hoće li dvorišta policijskih postaja postati smjestišta za privremeno oduzeta vozila i tko će  odgovarati za štete na privremeno oduzetom vozilu? Vozilo koje nije u pogonu dvije godine, kako ono izgleda i u kakvom je stanju kada se nakon tog perioda dođe po njega? Gdje nam je “infrastruktura” za provedbu takve mjere?  Što ako počinitelj djela za koje je predviđena ta sankcija ne vozi svoje već tuđe vozilo? Jadni vlasnik će do okončanja sudskog postupka iz dana u dan  proklinjati tren kad je nekom uručio ključeve  i za to vrijeme koristiti javni prijevoz ako ga ima. Zgodna ideja? To su samo neka od pitanja koja se mogu pojaviti od strane zainteresirane javnosti. S druge strane nitko ne može poreći činjenicu kako ljudi po cestama ginu kao snoplje. Nakon svakog vikenda zbrajaju se poginuli. Statistika je neumoljiva! Mora se nešto učiniti! Hoće li prijetnja privremenim oduzimanjem vozila donijeti ploda? Hoće li ukidanje i oduzimanje  vozačke spriječiti počinitelje da  voze bez vozačke?  Stotine otvorenih pitanja. Što točno piše u Nacrtu prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama Zakona o sigurnosti prometa na cestama koji je poslan u javno savjetovanje u pogledu te mjere privremenog oduzimanja vozila te ukidanja i oduzimanja vozačke dozvole?
PRIVREMENO ODUZIMANJE VOZILA
Vozaču za kojeg se utvrdi osnovana sumnja u počinjenje određenih prekršaja – oduzet će se vozilo kojim je upravljao, do pravomoćnog okončanja sudskog postupka, ako je već najmanje dva puta pravomoćno kažnjen za prekršaje navedene u ovom stavku.“. Troškove čuvanja oduzetog vozila snosi počinitelj prekršaja.“
– vozač koji se vozilom na autocesti, brzoj cesti i cesti namijenjenoj isključivo za promet motornih vozila kreće kolničkom trakom namijenjenom za promet vozila iz suprotnog smjera, odnosno u suprotnom ili zabranjenom smjeru (iz članka 49. stavka 5. Zakona)
– vozač koji se vozilom u naselju kreće brzinom koja je za više od 50 km na sat veća od dopuštene ili prometnim znakom ograničene brzine (iz članka 53. stavka 3. Zakona)
– vozač koji, na mjestu na kojem se promet upravlja uređajem za davanje znakova prometnim svjetlima, ne zaustavi svoje vozilo na znak crvenog svjetla. članka 59. stavka 6. Zakona)
– sudionici prometne nesreće u kojoj je nastala materijalna šteta a  koji se odbiju podvrgnuti ispitivanju pomoću odgovarajućih sredstava i aparata , radi provjere ima li u organizmu alkohola, droga ili lijekova koji utječu na psihofizičke sposobnosti i na sposobnosti upravljanja vozilima ili ako odbije otići na liječnički pregled te na uzimanje krvi i urina radi analize (iz članka 181. stavka 8. Zakona )
– vozač i instruktor vožnje ako u krvi ima alkohola iznad 1,50 g/kg, odnosno odgovarajući iznos miligrama u litri izdahnutog zraka te ako je pod utjecajem droga ili lijekova (iz članka 199. stavka 8. i 9. Zakona)
– osoba koja u prometu na cesti upravlja motornim vozilom prije stjecanja prava na upravljanje.( iz članka 216. stavka 3. Zakona)
– vozač motornog vozila i instruktor vožnje koji odbije podvrgnuti se ispitivanju ili liječničkom pregledu, odnosno uzimanju krvi ili krvi i urina (iz članka 282. stavka 9. Zakona)
– vozač kojem je izrečena mjera zabrane upravljanja motornim vozilom ili mjera poništenja vozačke dozvole (iz članka 286. stavka 10. i stavka 11. Zakona)
– vozač koji upravlja vozilom za vrijeme dok su mu izrečene mjere: vozač kojem je vozačka dozvola oduzeta (članak 284.) ili je isključen iz prometa (članak 285.) ili mu je izrečena mjera opreza privremenog oduzimanja vozačke dozvole ili zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom ne smije za to vrijeme upravljati vozilom u prometu na cesti (iz članka 289. stavka 4. Zakona).
UKIDANJE I ODUZIMANJE VOZAČKE DOZVOLE
– vozaču koji je u razdoblju od dvije godine prikupio 12 negativnih prekršajnih bodova
– mladom vozaču koji je u razdoblju od dvije godine prikupio 9 negativnih prekršajnih bodova.
Imate li nešto za primijetiti, odnosno izjaviti po pitanju ovog prijedloga, nemojte govoriti u prazno, odnosno u vjetar? Uključite se u javnu raspravu! Otiđite na stranicu:  https://savjetovanja.gov.hr/ Iznesite svoje primjedbe. Koristite mogućnosti koje su vam dane. Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću. Četvrtog dana mjeseca ožujka ove godine, zatvara se javno savjetovanje, vidjet ćemo što je zainteresirana javnost imala za reći. Vidjet ćemo što je predlagatelj, Ministarstvo unutarnjih poslova reklo po pitanju iznesenih primjedaba, naime oni ih mogu i ne moraju prihvatiti. Kako će javnost reagirati na ovaj prijedlog možda ga dočeka s oduševljenjem i komentarom kako konačno divljacima  s prometnica treba stati na kraj i opaliti ih po džepu, oduzimati vozila, kažnjavati bez milosti dok god kome bude palo na pamet divljati po cesti, a možda bude i drugačijih mišljenja.