Europa uzvraća udarac: Na američke carinske tarife za automobile uzvratit će protumjerama vrijednim 20 milijardi eura

Mnogi ekonomski analitičari procjenjuju da bi Trumpov potez mogao ugroziti desetine tisuća radnih mjesta u SAD-u

Odnosi Europe i SAD-a dotaknuli su dno. Niže ili dublje od toga ne može. OK, može, ali to bi uključivalo zveckanje oružjem, a to se ipak nikada neće dogoditi. Američki predsjednik Donald Trump prvo je najavljivao uvozne tarife za europske automobile (uglavnom njemačke) pa je odluku povukao nakon ljetošnjeg sastanka s predsjednikom Europske komisije Jean-Claude Junckerom. Tada je, čini se, došlo do kratkotrajnog trgovačkog detanta, koji nije potrajao dugo. S prvim jesenskim kišama raspoloženje američkog predsjednika opet je postalo tmurno pa on opet kreće u boj i najavljuje uvozne tarife u visini 25 posto. Prosječni premium njemački automobil to bi poskupjelo za desetak tisuća eura.
Podsjetimo, kad je predsjednik Trump uveo više carine za europski aluminij EU je uzvratila povišenim stopama koje su uključivale mnogo toga, od motora Harley Davidson do Levis traperica, a protumjere su na kraju bila vrijedne 2.8 milijardi eura.
Predsjednik Trump zaboravio je dogovor sa žovijalnim Junckerom i sad traži uvođenje carinskih tarifa za europske automobile. Očekuje se da bi u tom slučaju izvoz njemačkih automobila pao gotovo 50 posto, a šteta bi bila veća od 17 milijardi eura na godišnjoj razini. Europska unija nema namjeru sjediti skršenih ruku i već sad najavljuje da će uzvratiti udarac i uvesti povećane carinske tarife za novu seriju američkih proizvoda u vrijednosti 20 milijardi eura.
No, nevoljama ovdje nije kraj. Mnogi ekonomski analitičari procjenjuju da bi Trumpov potez mogao ugroziti desetine tisuća radnih mjesta u SAD-u. Naime, možda će se time povećati proizvodnja američkih automobila, ali očekuje se propast velikog broja salona i servisa za prodaju europskih, odnosno njemačkih automobila (BMW-a, Audija, Mercedesa i Volkswagena). Ova odluka, također, neće riješiti najveći problem, a to je nekonkurentnost velikih američkih proizvođača vozila na drugim tržištima.