Toyota se može pohvaliti kvalitetom, ali u današnjim površnim vremenima to očigledno nije dovoljno pa je s novom Corollom japanski proizvođač posegnuo za još jednim adutom – a to je dizajn. Pogledate li prethodne dvije generacije Aurisa bit će vam jasno da su tadašnji Toyotini dizajneri zapeli u vremenskom stroju koji je podešen na, primjerice, 1997. godinu. Nije na njima bilo neukusnih detalja, ali niti onog ‘halo’ efekta koji se traži od svakog novog automobila. U vrijeme kad se našim potrošačkim sklonostima poigravaju šareni artikli, crno-bijela dizajnerska tehnika po uzoru na najbolji ruski hladnoratovski dizajn jednostavno ne prolazi. Zbog toga su u Toyoti, čini se, napokon zaposlili dizajnere i pred nama je jedan izrazito atraktivan kompakt, i to ne samo izvana (a to vrijedi i za karavan i limuzinu), nego i iznutra. Uz veliki ekran i prorijeđene funkcijske tipke, sad je sve modernije i oku ugodno, a čak je nestao i izdvojeni digitalni sat iz Aurisa koji je podsjećao na osamdesete godine prošlog stoljeća i buđenje te vrste tehnologije. Dvostruki vizualni zgoditak je veliki uspjeh za Toyotu.
Duža 40 mm, 30 mm šira i 25 mm kraća od prethodnika, Aurisa, Corolla je doista kompaktan automobil. Unutrašnjost je po prostranosti u nekoj zlatnoj sredini, a prtljažnik bi mogao biti veći. U osnovnoj varijanti on je obujma 361 litru (karavan 598 l, limuzina 471 l), a sa snažnijim hibridom je obujma svega 316 litara (karavan 581 l, limuzina 471 l). Toyota je, kao što znate, gotovo u cijelom svom programu odustala od dizelskih motora (uz iznimku Land Cruisera i Hiluxa), a ni Auris nije iznimka. Njega ćete moći dobiti isključivo u benzinsko-hibridnim kombinacijama. Tu je osnovni 1,2-litreni benzinac koji vrlo dobro funkcionira i već je dokazan vrijednost iz drugih Toyotinih modela. Međutim, najveća Toyotina snaga su hibridne, benzinsko-električne kombinacije. Ovaj put dolaze čak dvije, slabija bazirana na 1,8-litrenom benzincu i snažnija, koja i ima sportske sklonosti, na bazi dvolitrenog benzinca (180 KS). Za ovu potonju verziju ne može se reći da puca od snage, ali je u ubrzanjima dinamičnija, a na prvim vožnjama je trošila oko šest litara goriva, što je odličan rezultat.
Na hrvatskom tržištu najatraktivnija bi mogla biti upravo slabija hibridna verzija, koja je sad još unaprijeđena i po tvorničkim podacima troši samo 3,4 l/100 km goriva. Ta Corolla opet oduševljava u gradskim uvjetima i na otvorenoj cesti kad je njezinu potrošnju moguće držati na manje od pet litara goriva. Naravno, na autocesti je uglavnom uključen benzinski motor, nema pretjerane pomoći elektromotora pa je i potrošnja na razini ostalih benzinaca. Vozačima koji većinu vremena provode u gradskom prometu ovaj hibridni Prius će se isplatiti. Međuigra benzinca i elektromotora je izvrsna, a, ovisno o regeneraciji baterije u vožnji, vožnja na struju može trajati dugo (i po 30-ak) sekundi, pa čak i pri brzinama 80 km/h. Toyota je ovaj sustav doista usavršila.
Toyota ne odustaje od CVT mjenjača u svojim hibridima i ta veza dobro funkcionira. Tehnološke čistunce zasmetat će povremeno nepotrebno držanje motora na visokim okretajima, odnosno pomalo neugodan zvuk, ali to su karakteristike CVT mjenjača na koje smo naučili i s njima se pomirili. U kontekstu voznih osobina, ova Corolla uvjerljivo je najbolji Toyotin kompakt. Ni jedna dosadašnja generacija nije se toliko približila finom prožimanju dinamike i udobnosti. Corolla je precizna i stabilna u svim cestovnim izazovima, a pritom vozaču i putnicima i dalje osigurava visoki komfor. Zasluga je to i kompleksnijeg ovjesa, s multilinkom straga (većina kompakta na tom mjestu ima torzijsku osovinu). Također, redukcija buke je izvedena gotovo savršeno (naravno, u okvirima klase).
U Toyoti su poradili i na infotainment sustavu koji je sad jednostavniji i brži za korištenje. Osnovne funkcije poput navigacije i audio sustava imaju izdvojene tipke, a ispod ekrana su i komande za klimu – što je vrijedno pohvale. Olakšava vozaču traženje funkcija, odnosno omugućuje mu koncentraciju na vožnju i cestu. Što se tiče aktivne sigurnosti, svi moderni sustavi su tu, od automatskog kočenja u slučaju nužde do zadržavanja vozila u prometnom traku.
U Hrvatskoj je Corolla dostupna od početka ožujka po cijeni 139.900 kuna za 1,2-litreni turbobenzinac. Prvi hibrid bit će dostupan za 175.900 kuna, a nadoplata za karavan je 7000 kuna.
Naš izbor: Toyota Corolla 1,8L Hybrid CVT
Masa: 1285 kg; Dimenzije (dxšxv): 437x179x143,5 cm; Prtljažnik: 361 l; Motor: turbobenzinski; Obujam: 1798 ccm i elektromotor; Ukupna snaga: 122 kW/90 KS pri 5200 o/min; Moment: 142 Nm pri 3600 o/min; Ubrzanje: 11 s od 0 do 100 km/h; Najveća brzina: 180 km/h; Potrošnja: 3,4 l/100 km