Nekoć je motor s dvanaest cilindara u V konfiguraciji bio izraz proizvođačeve konstruktorske ingenioznosti i nadmoći, a sad se doima poput pjevača disko folka koji je zalutao na koncert ozbiljne glazbe. Svi ga gledaju u čudu dok on razvlači glasnice i nariče za izgubljenom ljubavi, pritom utapajući tugu u nekoj žestici. V12 nije samo ugrožena vrsta, on će u produkcijskoj shemi većine premium marki uskoro postati povijest, izložak u muzejima, lijepa uspomena na vremena kad nitko nije brinuo o ekologiji, a zdravlje bogatih kupaca bilo je važnije od zdravstvenog kartona planeta Zemlje.
Mercedes-Benz je najavio da će sa S klasom predstaviti S65 Final Edition ili posljednju priliku da u tom automobilu čujete duboki bariton 6,0-litrenog V12 biturbo motora. Sa sljedećom generacijom S klase tog agregata neće biti. Zasad se spominje samo kao opcija za Maybach verzije, ali i tu je njegova budućnost upitna.
Veliki Mercedesov suparnik BMW ide još dalje. Naime, dobro informirani ljudi tvrde da su u Münchenu već krenule karmine za veliki 6,6-litreni V12 (600 KS), a pogrebnici, odnosno muzejski kustosi, navodno već uzimaju mjere i sjajnom V8 biturbo motoru koji je dosad virtuozno igrao u X5, X6, seriji 5… Kažu da je gotovo i sa svim novim generacijama BMW-ovih limuzina i SUV-ova (za tri, četiri godine) ti će motori i verzije trajno napustiti cjenike. Dolazeći X6M sa 600 KS vjerojatno je posljednji pjev V8 slavuja. No BMW sigurno neće postati tvrtka koja na tržište šalje potkapacitirane automobile – kupci to Bavarcima ne bi oprostili. Zbog toga oni razvijaju hibrid na bazi šestcilindričnog linijskog motora, koji bi trebao razigrati 563 KS, s mogućnošću da se snaga povećava.
Audi spominje potrebu za velikim uštedama: to će dijelom postići da se zahvali na suradnji dijelu menadžera, a sprema se i izbacivanje mnogih verzija motora i opreme. Znači li to, također, da i W12 u A8 neće još dugo? Sigurno je, pak, da Bugatti u novom modelu svog hipersportskog automobila neće više posezati za 8,0-litrenim W16 motorom s četiri turbo punjača. Njegovo je vrijeme, također, prošlo. Zasad još nema najava iz Ferrarija, ali sudeći po oštrim propisima EU o smanjenju emisija štetnih plinova zadržati V12 bio bi luksuz.
Još nekoliko godina i V12 će postati prošlost, a ne piše se dobro ni V8 motorima
Motori s 12 cilindara u vrijeme strogih ekoloških normi i pravila doimaju se poput posljednjih dinosaura