Velika Britanija je po mnogo čemu pionir i predvodnik u prometnoj sigurnosti u Europi i svijetu, a ta država osnovala je posebne forenzičke timove, koji se fokusiraju na najteže nesreće s poginulim osobama. Posljedice su, na žalost, poznate. Oni traže uzroke, a potom ih predočavaju policiji i zakonodavcima koji traže bolja rješenja. Britanski magazin Autocar napisao je priču o Garyju Baldwinu, policijskom službeniku koji je u forenzičkom odjelu duže od 30 godina, a nakon umirovljenja je nastavio raditi kao honorarni suradnik.
Kaže da je njegovom timu posao olakšan brojnim nadoznim kamerama i kamerama koje vozači instaliraju u svoje automobile. Gary Bladwin objašnjava da se mijenjaju uzroci najtežih prometnih nesreća pa je sve više vozača pod utjecajem droga, a mobiteli su postali nova pošast:
– Kad su se pojavili mobiteli svi smo bili zabrinuti zbog vozača koji bi razgovarali dok voze. To je ništa u odnosu na vozače koji danas pišu poruke ili osvježavaju svoje profile na Facebooku i društvenim mrežama. Ponekad ne možemo biti sigurni kad je vozač koristio mobitel jer ne ostaje vremenski trag na svim aplikacijama. No, na primjer, WhatsApp zadržava informacije o tome kad ste postavljali sadržaje. Najgore čemu sam posvjedočio je fatalna nesreća jedne vozačice koja je u kratkom vremenu, tijekom vožnje, poslala 20 poruka o sadržaju televizijske sapunice Emmerdale. Pri punoj brzini zaletjela se u zaustavljeno vozilo na cesti koje je imalo kvar. To je čisto ludilo – rekao je Baldwin, koji kaže da je premalo policajaca na cesti i oni će teško uhvatiti sve prijestupnike s mobitelom vožnji.
Misli da je barem dio rješenja u novoj tehnologiji, odnosno automobilima u kojima ćete poruke moći diktirati i primati ih u auditivnom formatu. Odnosno nećete zbog toga morati spuštati pogled s ceste.
– Ako već morate koristiti pametne telefone dok vozite… Bilo bi najbolje i najsigurnije ostaviti ih sa strane i posvetiti se onome što radite – naglašava.
Inače, u analizi nesreća forenzičarima najviše pomaže elektronska kontrolna jedinica zračnih jastuka. Tamo su pohranjene sve informacije o ubrzanjima, kočenjima i G-silama pet sekundi prije nesreće i par sekundi nakon nje. Na žalost, mnogi proizvođači automobila ne žele dati pristupne kodove za tu elektroniku. Baldwin kaže da su mu razlozi za tajnovitost nepoznati.
Prije nego što je poginula, vozačica je na mobitelu poslala dvadeset poruka o televizijskoj sapunici
Britanski forenzičar ističe da mu u analizi prometnih nesreća najviše pomaže elektronska kontrolna jedinica zračnih jastuka. Tamo su pohranjene sve informacije o ubrzanjima, kočenjima i G-silama pet sekundi prije nesreće i nekoliko sekundi nakon nje