Prije nego što je poginula, vozačica je na mobitelu poslala dvadeset poruka o televizijskoj sapunici

Britanski forenzičar ističe da mu u analizi prometnih nesreća najviše pomaže elektronska kontrolna jedinica zračnih jastuka. Tamo su pohranjene sve informacije o ubrzanjima, kočenjima i G-silama pet sekundi prije nesreće i nekoliko sekundi nakon nje

Velika Britanija je po mnogo čemu pionir i predvodnik u prometnoj sigurnosti u Europi i svijetu, a ta država osnovala je posebne forenzičke timove, koji se fokusiraju na najteže nesreće s poginulim osobama. Posljedice su, na žalost, poznate. Oni traže uzroke, a potom ih predočavaju policiji i zakonodavcima koji traže bolja rješenja. Britanski magazin Autocar napisao je priču o Garyju Baldwinu, policijskom službeniku koji je u forenzičkom odjelu duže od 30 godina, a nakon umirovljenja je nastavio raditi kao honorarni suradnik.
Kaže da je njegovom timu posao olakšan brojnim nadoznim kamerama i kamerama koje vozači instaliraju u svoje automobile. Gary Bladwin objašnjava da se mijenjaju uzroci najtežih prometnih nesreća pa je sve više vozača pod utjecajem droga, a mobiteli su postali nova pošast:
– Kad su se pojavili mobiteli svi smo bili zabrinuti zbog vozača koji bi razgovarali dok voze. To je ništa u odnosu na vozače koji danas pišu poruke ili osvježavaju svoje profile na Facebooku i društvenim mrežama. Ponekad ne možemo biti sigurni kad je vozač koristio mobitel jer ne ostaje vremenski trag na svim aplikacijama. No, na primjer, WhatsApp zadržava informacije o tome kad ste postavljali sadržaje. Najgore čemu sam posvjedočio je fatalna nesreća jedne vozačice koja je u kratkom vremenu, tijekom vožnje, poslala 20 poruka o sadržaju televizijske sapunice Emmerdale. Pri punoj brzini zaletjela se u zaustavljeno vozilo na cesti koje je imalo kvar. To je čisto ludilo – rekao je Baldwin, koji kaže da je premalo policajaca na cesti i oni će teško uhvatiti sve prijestupnike s mobitelom vožnji.
Misli da je barem dio rješenja u novoj tehnologiji, odnosno automobilima u kojima ćete poruke moći diktirati i primati ih u auditivnom formatu. Odnosno nećete zbog toga morati spuštati pogled s ceste.
– Ako već morate koristiti pametne telefone dok vozite… Bilo bi najbolje i najsigurnije ostaviti ih sa strane i posvetiti se onome što radite – naglašava.
Inače, u analizi nesreća forenzičarima najviše pomaže elektronska kontrolna jedinica zračnih jastuka. Tamo su pohranjene sve informacije o ubrzanjima, kočenjima i G-silama pet sekundi prije nesreće i par sekundi nakon nje. Na žalost, mnogi proizvođači automobila ne žele dati pristupne kodove za tu elektroniku. Baldwin kaže da su mu razlozi za tajnovitost nepoznati.