Berlin, (možda) imamo problem!

Njemačka autoindustrija zapošljava nove radnike i ulaže u moderne tehnologije, a prodaja stagnira

Automobilska industrija usporava i ne može se reći da su vijesti dobre, odnosno da je neki veliki skok na vidiku. Vrijedi to gotovo za sve subjekte u cijelom svijetu, a posljednji izvještaj konzultantske tvrtke Ernst&Young fokusirao se samo na Njemačku. Premda ukupni promet njemačkih tvornica automobila (dakle samo onih koje proizvode u Njemačkoj) prošle godine iznosi 425 milijardi eura to je rast od samo 0.4 posto u odnosu na 2017. godinu. Izvoz je u minusu, a tome su pogodovali Brexit, pad prodaje u Kini i, općenito, usporavanje gospodarstva u cijelom svijetu. Međutim, u tih godinu dana njemački proizvođači automobila zaposlili su novih 1.7 posto radnika. Ulaganja u nove tehnologije traže radnu snagu i sad u toj državi u autoindustriji ukupno radi 834 tisuće ljudi. Velike investicije u nove proizvode (čija je profitabilnost upitna), povećanje broja radnika i stagnacija prodaje mogli biti okidač za novu krizu. Usput, ove godine ne očekuje se znatniji rast prodaje automobila, a kaos oko Brexita i američkih uvoznih tarifa mogli bi biti dodatno usporiti potrošačke navike kupaca.