Računala na kotačima: S više od 50 mikroprocesora nije ni čudno da se automobili kvare…

Mnogi proizvođači vozila danas pokušaju pratiti Teslin model. Američka tvrtka instalirala je jedan moćan hardver, a s obnavljanjem softvera bez problema uključuje nove sustave pomoći vozaču ili zabavne sadržaje

Znate li koliko programskih linija ima društvena mreže poput Facebooka? Oko 60 milijuna. Znate li koliko programskih linija mora imati prosječni BMW ili Mercedes da bi svi njegovi sustavi funkcionirali? Na primjer, ispod dobro opremljenih njemačkih pokretnih limenih kantica krije se oko 120 milijuna programskih linija pohranjenih u računala. Moderni automobili toliko su kompleksni da su najčešći razlozi za odlazk u servis softverske prirode.
Proizvođači automobila trude se obnavljati programe ili, kako se to danas popularno kaže, apdejtati softver kako bi ispravili pogreške. Mnogi proizvođači vozila danas pokušaju pratiti Teslin model. Američka tvrtka instalirala je jedan moćan hardver, a s obnavljanjem softvera bez problema uključuje nove sustave pomoći vozaču ili zabavne sadržaje. Drugi proizvođači danas se oslanjaju na ponekad i više od pedeset mikroprocesora, odnosno manje snažnih računala u samim vozilima, koji su razbacani po cijelom automobilu i rade izolirane zadatke, odnosno nije ih moguće dodantno konfigurirati zbog slabog kapaciteta. Zbog toga su automobili sve kompliciraniji i podložniji kvarovima. Naime, sfotverske greške teže je ispraviti.