Prvi rezultati Green NCAP-a: Na vozilima su testirane razlike između tvorničke i stvarne potrošnje te emisije štetnih plinova

Testira se u laboratorijskim uvjetima te u vanjskim uvjetima koji simuliraju vožnju u gradu, na otvorenoj cesti te na autocesti

Nakon Euro NCAP-a, organizacije koja procjenjuje sigurnosne standarde na automobilima, dobili smo i Green NCAP, koji testira ekološke kvalitete vozila, odnosno pokušava utvrditi diskrepancije između brojki koje deklariraju proizvođači i stvarnih podataka o potrošnji goriva i električne energije te emisije štetnih plinova. Testira se u laboratorijskim uvjetima te u vanjskim uvjetima koji simuliraju vožnju u gradu, na otvorenoj cesti te na autocesti. Procedura je slična WLTP-u i RDE-u, ali je ipak rigoroznija. Na primjer, RDE testiranje u takozvanim stvarnim uvjetima uključuje vanjske temperature od 0 do 30 stupnjeva, a Green NCAP ide od minus 7 do 35 stupnjeva. Isto tako, testira se na visinskim razlikama 0-1300 metara (RDE 0-700 metara). Dvije su ključne kategorije po kojima se ocjenjuje. Prva je indeks čistoće zraka, gdje se promatraju stvarne emisije štetnih plinova (neizgoreni ugljikovodici, ugljični monoksid i dušikovi oksidi) te sitne čestice koje mogu biti opasne po zdravlje. Druga kategorija je energetska efikasnost, u kojoj se prati stvarna potrošnja (kako bi se ujednačili kriteriji potrošnja goriva se konvertira u kWh), a posljedično i aerodinamički otpor, otpor kotrljanja kotača… Zasad se ne mjere emisije stakleničkih plinova jer metoda još nije pouzdana.


Green NCAP je na dan lansiranja već objavio deset testova. Automobilima se dodjeljuju zvjezdice, kao i na Euro NCAP testovima pa krenimo redom. Električni BMW i3 126 kW i Hyundai Ioniq EV 88 kW sasvim očekivano dobili su maksimalnih pet zvjezdica (ocjene 10/10 u indeksu čistoće zraka te 8.5/10 za energetsku efikasnost). Slijedi vrlo dobri VW Up! GTI 114 KS sa četiri zvjezdice (9.2/10 i 6.7/10), BMW X1 18d 150 KS s tri zvjezdice (9.4/10 i 5.8/10), a istu ocjenu dobio je i Mercedes-Benz A200 Auto 160 KS (9.4/10 i 5.2/10). Potom slijedi Ford Fiesta EcoBoost 125 KS s Euro 6d-Temp normom sa dvije zvjezdice (8.0/10 i 4.4/10), a onda ide niz automobila s jednom zvjezdicom: Audi A7 50 TDI Quattro 280 KS, Subaru Outback 2,5 CVT 173 KS i Volvo XC40 T5 4×4 Auto 244 KS. Na kraju su Fiat Panda 0.9 TwinAir 84 KS, Ford Fiesta EcoBoost 100 KS Euro 6B i Volkswagen Golf 1,6 TDI 110 KS, koji nemaju ni jednu zvjezdicu.
Volkswagen Golfu, na primjer, otežavajuća okolnost je to što je testiran prije posljednje verzije koja ima Euro 6d-Temp normu. Zbog toga su mu visoke emisije dušikovih oksida, ali je, recimo, po energetskoj efikasnosti (potrošnji goriva) u vrhu s ocjenom 6.7/10. Uskoro će biti testirana i nova verzija i taj će rezultat sigurno biti bolji. Slično je i Ford Fiestom 100 KS koja ima visoku ocjenu za energetsku efikasnost (6.6/10), ali ima problema s indeksom čistoće zraka (samo 1.1/10).
Objavljena je i stvarna potrošnja testiranih vozila na 100 kilometara – u zagradama su tvornička mjerenja. Kao što ćete vidjeti neke se brojke razlikuju i više od dvije litre.

Stvarna potrošnja i tvornički izmjerena potrošnja
BMW i3 15.3 kWh (12.9 kWh)
Hyundai Ioniq EV 14.1 kWh (11.5 kWh)
VW Up! GTI 5.6 l (4.8 l)
BMW X1 18d 5.5 l (4.6 l)
Mercedes-Benz A200 Auto 6,7 l (5.5 l)
Ford Fiesta EcoBoost 125 KS 7.1 (4.6 l)
Audi A7 50 TDI 7.4 l (5.5 l)
Subaru Outback 2,5 l 8.9 l (7.0 l)
Volvo XC40 T5 8.6 l (7.1 l)
Fiat Panda 0,9 TwinAir 5.9 l (4.2 l)
Ford Fiesta EcoBoost 100 KS 5.7 l (4.6 l)
Volkswagen Golf 5.0 l (3.8 l)