Autonomna vozila u slijepoj ulici?! Ako se ovako nastavi mogla bi biti jedan od najvećih promašaja u povijesti autoindustrije!

Samo na mnogo jednostavnijem trećem stupnju autonomije tehnologija za jedan automobil košta oko 50.000 eura
Još je najmanje pet godina ostalo da inženjeri usavrše autonomne automobile. Naglasak je na riječi ‘najmanje’, a ona druga, ‘najviše’, fleksibilna je poput radnog vremena najlošijeg radnika u velikom poduzeću negdje na istoku Europe (sami se probajte dosjetiti prikladnog primjera). Google i Uber uložili su milijarde dolara u autonomna vozila, a najviše što su dosad postigli su automobili koji idu sami, ali u njima još sjedi vozač i često intervenira u kritičnim situacijama.
– Možete li vidjeti poslovnu računicu koja opravdava dugi razvojni proces i potrošena sredstva? Sve je to preskupo – rekao je Thomas Sedran, direktor Volkswagenovih komercijalnih vozila.
Sedran tvrdi da se kompleksnost najvišeg stupnja autonomije, onog petog (kad više nema upravljača u automobilu, a on sve čini sam), može usporediti sa slanjem ljudske posade na Mars. VW-ov direktor misli da peti stupanj nikad neće funkcionirati u globalnim razmjerima jer je za takvo što potrebna najnovija mobilna infrastruktura u cijelom svijetu, potrebne su digitalne mape visoke rezolucije, koje se konstantno obnavljaju te savršeni prometni znakovi. Ti uvjeti će biti ispunjeni tek u nekoliko gradova, a tad na scenu stupa i posljednja, nerješiva prepreka – vremenski uvjeti. S malom kišicom senzori i kamere počinju slati nepotpune podatke, a umjetna inteligencija autonomnih automobila procesira informacije poput najlošijeg učenika matematike u prvom razredu srednje škole.
Samo na trećem stupnju autonomije (samostalna vožnja po autocestama) tehnologija za jedan automobil vrijedi oko 50.000 eura, a da bi sve imalo smisla i bilo isplativo morala bi koštati oko 7000 eura. Googleova podružnica Waymo, koja razvija autonomne automobile, počela je prodavati laserske senzore poljoprivrednim, robotičkim i zaštitarskim tvrtkama kako bi smanjila visoke troškove poslovanja. Mnogo je još otvorenih pitanja, a odgovori se ne naziru.