Dosad su njemački gradovi po vlastitom nahođenju donosili odluke o zabrani prometovanja dizelskih vozila, ali došao je kraj toj navadi. Njemački parlament Bundestag tijesnom je većinom izglasao set mjera koji liberalizira zone zabrane vožnje za starija dizelska vozila. Sve one radikalne mjere o kojima se slušali posljednjih mjeseci i dana (Hamburg, Berlin…) sad su ublažene.
Dakle, tamo gdje postoje restrikcije za Euro 6 dizelaše one se odmah ukidaju, a isto vrijedi i za autobuse, teška vozila, poput vozila za odvoz smeća te gospodarska vozila koja su naknadno opremljena sustavima za redukciju ispuha štetnih plinova.
Ukida se i zabrana prometovanja za starije dizelske automobile (Euro 4 i Euro 5) ako su opremljeni uređajima za redukciju ispuha dušikovih oksida, odnosno ako u vožnji razina njihova ispuha ne prelazi 270 miligrama NOx po kilometru. Bez tih uređaja Euro 5 motori emitiraju oko 900 mg/km NOx.
Provjera tablica i automobila u tim zonama može se obavljati samo pomoću mobilnih uređaja i slučajnim odabirom. Svi podaci moraju se brisati najkasnije dva tjedna od njihova prikupljanja.
Lokalne zajednice mogu tražiti izuzetak, ako je to interes zajednice, osobito u slučaju ako je u nekim dijelovima grada izmjerena ekstremno visoka koncentracija štetnih plinova.
Ispred ureda njemačke kancelarke Angele Merkel protestirali su predstavnici Greenpeacea, ali trud im se nije isplatio. Bilo je i dosta kritika u Budestagu, ali ova odluka je ipak prošla. Naravno, postoje još i drugi instituti žalbe i tužbe, ali parlamentarnu odluku teško je opozvati. To znamo i sami iz hrvatske demokratske prakse.