Znate da u cijeni goriva država ima udjel oko 60 posto. Tu su porezi, razne naknade i slična davanja. Nismo mi endemski primjer u svijetu, to rade svi, a samo je pitanje koliko. Britanska država u litri goriva uzima 58 penija (oko 50 posto). S dolaskom električnih automobila, čišćeg te jefitnijeg transporta jedna od ove dvije teze neće biti istinita. Znanstvenici su dokazali da, kad se u obzir uzme proizvodnja struje, električni automobili emitiraju mnogo manje štetnih plinova od dizelaša i benzinaca. To je OK! Ali što je s jeftinijim prijevozom? Zasad je super, punionice u Hrvatskoj su besplatne pa se sve čini poput neke lijepe bajke u kojoj nema nijednog negativca. Nažalost vozača, država mora uzimati svoj dio, a samo britanska država procjenjuje da će do 2040. godine padom prodaje naftnih derivata i izgubljenim porezima ostati bez 14 milijardi funti.
Bloomberg New Energy Finance proveo je studiju pa je došao do raznih zaključaka: jedan je da bi države mogle povećati cijene goriva ili povećati cijene električne energije. Odnosno, mogle bi uvesti naplatu vozačima po prijeđenim kilometrima i, vidjeviši prve rezultate, povećavati ili smanjivati vrijednost tog nameta. Ovaj koncept nameće se i SAD-u, Kini, Njemačkoj te drugim državama… Sad bi čovjek, gledajući to sa strane, mogao dodati da stručnjacima iz Bloomberga nije trebala studija za navedene zaključke. Dovoljan bi bio jedan solidan ekonomist, kalkulator i malo mira u sobi. Priča o električnoj mobilnosti kao jeftinijem prijevozu zasad stoji, ali s povećanjem broja tih vozila slijedi i udarac u pleksus zadovoljnim vlasnicima. Država, naime, mora uzeti svoj dio.
Zbog električnih automobila jeftinije ćete se voziti? Nije baš tako, države će i dalje uzimati svoj danak
Priča o električnoj mobilnosti kao jeftinijem prijevozu zasad stoji, ali države već sad imaju u planu nadomjestiti gubitke u prodaji naftnih derivata, odnosno poreza. Pripremaju se novi, kreativni, nameti