Njemačko prvenstvo turističkih automobila (DTM) sjajan je tehnološki izlog u kojem se testiraju najnovija inženjerska rješenja. S novim pravilima izbačeni su V8 motori, a proizvođači (Audi, BMW i Aston Martin) su morali konstruirati dvolitreni četverocilindirčni motor. Audi je upravo predstavio podatke za svoj agregat. Dakle, inženjeri iz Ingolstadta uspjeli su iz dvolitrenog motora izvući 610 KS (premda još sigurno skrivaju dva, tri posto snage). Pritom je važno naglasiti da ovaj motor ne smije trošiti više od 95 kilograma goriva tijekom jednog sata rada. Razvoj motora trajao je dvije i pol godine, testiran je više od 1000 sati na dinamometru te je dizajniran da traje cijelu sezonu, odnosno da prijeđe oko 6000 kilometara. Ima i boost funkciju koja mi trenutno daje još 30 KS za pretjecanja. Debi ovog motora bit će 4. svibnja na njemačkoj trkaćoj stazi Hockenheim kad počinje nova sezona DTM-a. Bit će ugrađen u šasiju Audija RS5 DTM. Prošlogodišnji 4,0 V8 razvijao je 500 KS – možemo reći ‘samo’ u komparaciji s novim motorom. U odnosu na V8 motor, novi dvolitreni agregat je lakši za 50 posto i ukupna masa mu je samo 85 kilograma. Zbog toga je cijeli bolid tek par kilograma teži od jedne tone. Doista, fantastično!
Audijev sportski dvolitreni motor razvija 610 KS
Autor: Zlatko Vedranić Foto: Audi Objavljeno: 21.03.2019.
Razvoj motora trajao je dvije i pol godine, testiran je više od 1000 sati na dinamometru te je dizajniran da traje cijelu sezonu, odnosno da prijeđe oko 6000 kilometara
Na cesti
Aston Martin Valkyrie s Rimčevim dijelovima električnog pogona razvija 1160 KS
Aston Martin s ponosom ističe da je u razvoju ovog automobila sudjelovala F1 momčad Red Bull, ali i hrvatska tvrtka Rimac, koja se pobrinula za električne komponente hibridnog sustava
Na cesti
Atraktivni Audijev e-tron GT concept ubrzava do 100 km/h za 3,5 sekundi
Osim fantastičnih dizajnerskih rješenja, ovaj automobil napokon i tehnološki svrstava Audi uz bok Tesli kao ključnom proizvođaču premium električnih vozila