Iza kulisa svega što se događa u automobilskoj industriji, novih modela, električnih automobila i autonomnih vozila događa se nadmudrivanje koje će osjetiti svi europski građani. Svjetska automobilistička federacija (FIA) naručila je studiju od konzultantske tvrtke Quantanalyse te Schönenberger Advisory Services. Cilj je bio utvrditi kako će na cikluse servisiranja automobila djelovati novi tržišni odnosi i tendencije, odnosno financijski pritisak na proizvođače automobila, koji se susreću sa sve većim troškovima (razvoj autonomnih i električnih automobila, integracija mrežnih sadržaja u automobile, konkurencija softverskih tvrtki…).
Proizvođači automobila razvijaju modele po kojima će se podacima u vozilima moći pristupiti samo putem njihovih servera, odnosno onemogućit će se – da pojednostavimo priču – neovlaštenim servisima da pristupaju tim podacima. S jedne strane, razvoj novih rješenja omogućit će online osvježavanje softvera i funkcionalnosti na automobilu (kao što je već slučaj na Teslinim vozilima), a s druge, onemogućit će se neovisnim servisima da pristupe ključnim podacima o vozilu. Dakle, intencija je da servise obavljate u ovlaštenoj servisnoj mreži. Anketa koju je provela FIA pokazuje da europski potrošači podržavaju online nadopunjavanje softvera i funkcionalnosti (te žele i platiti), ali žele zadržati slobodu da sami izaberu tip servisa u kojem će održavati svoj automobil.
Onemogući li se neovisnim servisima da pristupe automobilima europski vozači će platiti dodatnih 15 milijardi eura na servise do 2025. godine ili 32 milijarde eura do 2030. godine. Ogroman novac je na stolu, a automobilski proizvođači su ga odlučili pospremiti u svoje džepove. Sad je na europskim regulatorima da procijene koliko će toga dopustiti proizvođačima automobila, odnosno jesu li njihovi poslovni modeli u skladu s praksom zaštite potrošača.
Proizvođači automobila žele maksimalno ograničiti pristup podacima o vozilima neovlaštenim servisima! Pregled će biti moguć samo s njihovih servera?
S jedne strane, razvoj novih rješenja omogućit će online osvježavanje softvera i funkcionalnosti na automobilu, a s druge, onemogućit će se neovisnim servisima da pristupe ključnim podacima o vozilu