Europski parlamanet donio je rezoluciju po kojoj države članice EU hitno moraju izraditi plan povlačenja dizelskih automobila koji emitiraju mnogo veće količine dušikovih oksida u realnim cestovnim uvjetima nego što je to naznačeno u tvorničkim podacima. Parlament je zabrinut zbog činjenice što je u Europi neriješen cijeli slučaj s dizelskim vozilima koji zagađaju mnogo više nego što je to navedeno u tvorničkim mjerenjima.
Europski parlament navodi da države članice poput Njemačke, Italije, Luksemburga i Velike Britanije nisu učinile ništa po pitanju sankcija proizvođačima automobila koji su prekršili njihove propise o emisiji štetnih plinova. Europski paralament čak je optužio Europsku komisiju za opstruktivno ponašanje i usporavanje istražnih procesa u slučaju pretjeranih emisija štetnih plinova dizelskih motora. U svojoj rezoluciji EP navodi da su kupci u SAD-u dobili od 5000 do 10.000 dolara od Volkswagena kao kompenazciju nakon što je 2015. otkriveno namještanje emisije štetnih plinova, a u Europi nema pomaka po tom pitanju.
Dosad je opozvan tek ograničen broj automobila Volkswagena, Renaulta, Daimlera, Opela i Suzukija te su na njima ugrađeni sustavi koji smanjuju emisije dušikovih oksida. No, sumnja se da i automobili mnogih ostalih marki takađer imaju problema s visokim emisijama dušikovih oksida, a ništa se ne čini po tom pitanju. Bugarska, Mađarska, Irska, Slovenija i Švedska još nisu poslale plan o programu opoziva Europskoj komisiji.
Analizom rezolucije EP-a i trenutnog stanja čini se da moćni automobilski lobi i dalje uspijeva nametnuti svoje stavove.
Europski parlament: Ništa nije učinjeno po pitanju opoziva ‘prljavih’ dizelskih vozila i financijskih odšteta kupcima!
Analizom rezolucije i trenutnog stanja čini se da moćni automobilski lobi i dalje uspijeva nametnuti svoje stavove