Znate li da će proizvođači automobila plaćati milijarde eura penala Europskoj uniji već od sljedeće godine? Već 2020. godine na snagu stupaju oštrije mjere o emisiji ugljičnog dioksida novih vozila. Ako će svi prodani automobili nekog proizvođača automobila premašivati u prosjeku emisiju od 95 g/km CO2 spremaju se kazne u visini 95 eura po 1 g/km CO2 viška (u odnosu na 95 g/km CO2) i sve se to množi s ukupnim brojem prodanih automobila u Europskoj uniji. Kad bi vrijednosti emisija CO2 ostale iste kao i prošle godine, tvrtka koja analizira tržište, Jato Dynamics, procjenjuje da bi proizvođači platili 34 milijarde eura penala Europskoj uniji. Ukupne emisije automobila u Europi bile su prošle godine 120.5 g/km CO2, a 2017. ta je vrijednost bila čak i niža – 118.1 g/km CO2.
Zbog čega rastu emisije CO2? Popularnost SUV-ova nosi i veću potrošnju goriva, a pada i prodaja dizelaša koji emitiraju manje CO2. EU je autoindustriji dala kratak prijelazni period pa 2020. godine u statistike neće ulaziti 5 posto automobila s najvišim emisijama CO2.
Konzultantska tvrtka PA Consulting predviđa da će 2021. godine uvjete ispuniti samo Toyota, Volvo i alijansa Renault-Nissan-Mtisubishi. Ford i Fiat imat će više emisije CO2 od dopuštenih i platit će naknadu, a PSA i Volkswagen će biti na granici.
– Plaćanje sankcija nije naša opcija i cijela naša strategija se temelji na tome da posao odradimo na vrijeme – rekao je nedavno direktor Renaulta Thierry Bollore.
Zbog svega navedenoga slijedi nam bujica novih električnih automobila s nultom emisijom CO2 početkom 2020. godine. Fiat pokušava dogovori s Teslom da plati stotine milijuna dolara kako bi prodani električni automobili tog proizvođača ušli u pool talijanskog diva. To je dozvoljeno i u tom bi slučaju Fiat izbjegao plaćanje mnogo većih kazni EU.
Sprema se novi veliki potres u autoindustriji: Proizvođači će plaćati milijarde eura Europskoj uniji!
Već 2020. godine na snagu stupaju oštrije mjere o emisiji ugljičnog dioksida novih vozila