Dok se cijeli svijet čini poput globalnog sela, Down Under, u Australiji kao da žive neku svoju arkadiju, lijepo i uređeno društvo koje ne mari pretjerano za probleme što tište druge. Australija prodaje jedan od najprljavijih benzina na svijetu (gorivo puno sumpora, Euro 5 norma), a ni elektrifikacija voznog parka nije ni blizu nekom ozbiljnom početku. U Norveškoj je u ožujku prodano čak 58.4 posto električnih automobila, u SAD-u oni čine 2 posto tržišta novih vozila, a u Kini 4 posto. U Australiji je to tek 0.2 posto. Dakle, električni automobili su tamo rijetkost. A sad je počela kampanja za parlamentarne izbore i električni automobili su postali – glavna tema.
Oporbeni Laburisti žele da do 2030. godine 50 posto automobila na cestama bude električno i da pola vladine flote do 2025. bude pogonjeno na struju. Laburisti žele uvesti i prosječnu emisiju automobila na razini 105 g/km CO2 po uzoru na odluke u Europskoj uniji i SAD-u te olakšice za kupnju električnih vozila. Javila se i vladajuća koalicija koja tvrdi da ima svoju strategiju za promet. No, onda je sve otišlo u krivom smjeru i počela su osobna prepucavanja. Premijer Scott Morrison optužio je vođu Laburista Billa Shortena da radikalnim zalaganjem za električna vozila želi ljudima oduzeti vikend, odnosno pravo da voze 4×4 automobile po pustopašnim australskim toponimima. Na kraju je spomenuo da Australci vole automobile s malo više snage i da im Shorten želi i to oduzeti, a isto tako im želi oduzeti i pick-up Toyotu Hilux (popularan model među obrtnicima), koju pokreće dizelski motor. Premijer je zaboravio da električnoj Tesli Modelu X, koja se prodaje i u Australiji, do 100 km/h treba manje od četiri sekunde, a i da ima pogon na sva četiri kotača. Također, do 2025. godine i Hilux će imati hibridni pogon. Dakle, nije se dobro informirao.
Australija ima raskošna naftna nalazišta, država ubire velike prihode od poreza i davanja na gorivo pa tamo nitko od vladajućih ne gura previše električne automobile, a cijeli svijet priča o smanjenju emisija CO2 i globalnom zatopljenju te će nešto morati napraviti. Kada i kako? Vidjet ćemo nakon kampanje.