Sve je bila klasična američka priča o uspjehu, a čak su i opasni prošlogodišnji zastoji u proizvodnji Modela 3 bili prezentirani kao dio mita o proizvođaču koji je preživio najgore da bi zagospodario na globalnom tržištu električnih vozila. Sa smanjenjem olakšica za kupnju električnih vozila u SAD-u za visokih 50 posto, prodaja Teslinih vozila u prvom kvartalu pada – unatoč tome što je otvoreno europsko tržište i što Norvežani kupuju Modele 3 kao da sutra ne postoji. Model S i Model X sve su manje traženi, a na njima se najviše zarađuje.
Elon Musk, prvi čovjek Tesle, obećao je da će početni Model 3 koštati 35.000 tisuća dolara u Americi i obećanje je ispunio – djelomično. Naime, taj automobil bio je jedno vrijeme u prodaji, ali ga u online cjeniku više nema. Očigledno se na njemu ne zarađuje pa je ostao kao svojevrsni marketinški mamac, da živi u podsvijesti kupaca. U sve ostale Modele 3 u serijskoj opremi ugrađen je Autopilot, sustav aktivne sigurnosti, ali to je povisilo cijenu. Prvi Model 3 sad košta 39.500 dolara, a to je daleko od proklamiranih 35.000 dolara.
Druga, nimalo ohrabrujuća vijest je da Tesla i Panasonic neće širiti tvornicu baterija u Nevadi, nazvanu Gigafactory. Širenje pogona je bilo najavljeno, ali ništa od toga jer tvrde jedni i drugi da tvornica u sadašnjom opsegu može podržati i veću potražnju. Analitičari, pak, misle da su to prvi znakovi pada potražnje za Teslinim vozilima. Panasonic, također, neće ispuniti najavljeno obećanje o ulaganju u zajedničku kinesku tvornicu baterija pa će Tesla morati samostalno osigurati baterije za svoje automobile.
– Tesla će imati još više problema u bliskoj budućnosti jer dolazi konkurencija. Tradicionalni proizvođači dolaze s električnim automobilima, a imaju i mnogo zdraviju financijsku situaciju. Sva nova ulaganja u električne automobile moći će financirati višim maržama koje imaju na automobilima s motorima s unutarnjim sagorijevanjem – rekao je analitičar Independent Researcha Sven Diermeier.
Teslini proizvodi su u mnogim tehnološkim detaljima napredni, ali tek sad slijede pravi izazovi. Naime, krajem 2019 dolazi ozbiljna konkurencija – Volkswagenovi, Polestarovi (Volvo), Porscheovi, Mercedesovi električni automobili, a potom i BMW-ovi modeli…