Najnovija studija profesora fizike iz Kölna, dr. sc. Christopha Buchala, koju je objavio IFO institut u Münchenu baca novo svjetlo na električne automobile. Rekli bismo rasvjeta je prigušena i pomalo tamni sjaj nove velike zvijezde automobilske industrije. Profesor Buchal izračunao je da električni automobili u Njemačkoj emitiraju od 11 do 28 posto više ugljičnog dioksida nego dizelaši. Do te je računice došao uzimajući njemački energetski miks (većina električne energije dolazi iz termoelektrana) te činjenicu da je za proizvodnju baterija za električna vozila potrebna velika količina struje.
Uzeo je prosječni radni vijek baterije od deset godina i prijeđenih 150.000 kilometara, svu električnu energiju potrebnu za proizvodnju baterija te došao do zaključka da je samo to vrijedno emisija od 73 do 98 g/km CO2. Doda li se svemu svakodnevna eksploatacija, odnosno struja potrebna za pokretanje automobila, koja uglavom dolazi iz termoelektrana – u realnosti Tesla Model 3 ima emisije od 156 do 181 g/km CO2, a to je mnogo više nego prosječni dizelski automobil. Strogi propisi Europske unije traže da se smanji emisija CO2 cijele flote automobila jednog proizvođača na samo 59 g/km CO2 do 2030. godine, što je po profesoru Buchalu nemoguće. On jedno od rješenja vidi u metanu kao pogonskom plinu. S njim su emisije CO2 još trećinu niže nego kod dizelaša.