Nakon tri godine vlasništva automobila u prosjeku prijeđete oko 45.000 kilometara, a jamstveni rokovi polako kopne (uz izuzetak onih koji nude duža jamstva, besplatno ili uz nadoplatu). Automobili su još u cvijetu mladosti, ali iz njih je ipak respektabilna eksploatacija. Zanimalo nas je kako trogodišnjaci prolaze na tehničkim pregledima u Hrvatskoj i dobili smo zanimljive rezultate. Na vrhu poretka je Mazda. Samo 1.54% automobila te marke nije prošlo na tehničkom pregledu, odnosno kod njih je zabilježen jedan od nedostataka. Odmah iza Mazde je njemačka premium trojka BMW, Audi i Mercedes-Benz, a niz nastavljaju ‘Japanci’ (Nissan, Suzuki te Toyota) te jedan ‘Nijemac’ (Volkswagen). Najviše padova na tehničkom pregledu kod tri godine starih automobila imaju Fiat (6.44%), Dacia (5.70%) i Smart (5.43%). Naravno, dio ovih padova može biti uzrokovan i nemarom vlasnika, ali ovo su svakako zanimljivi indikatori jer se na tehničkom pregledu prati ispravnost ključnih sustava automobila (uređaja za upravljanje, ovjesa, svjetala…). U našoj tablici je pregled svih marki koje imaju reprezentativan broj tehničkih pregleda. Ostale, s manjim brojem tehničkih pregleda, nismo obrađivali.
Broje pregledanih vozila pokazuje da je našem tržištu najpopularniji Volkswagen, a među trogodišnjacima slijede Renault, Opel, Škoda…