Mnogi se pitaju kolika je trajnost baterija električnih automobila. Proizvođači danas uglavnom jamče da ćete za osam godina eksploatacije imati 75 posto kapaciteta. Zanimljivo je to usporediti s litij-ionskim baterijama mobitela, a često se pojavljuju i pitanja o sličnostima jednih i drugih baterija.
Razlike su ogromne. Kod baterija za mobitele cilj je dobiti što veći kapacitet u što manjem prostoru, a kod baterija za automobile cilj je što kvalitetniji menadžment.
Baterije za mobitele često punite i nadopunjujete, a tako pada i kapacitet. To ćete osjetiti vrlo brzo. One su konstruirane da izdrže oko 500 ciklusa punjenja, a sve nakon toga je bonus. Kao i kod automobila, bilo bi idealno da ih ne punite električnom energijom do maksimalnih 100 posto i da ne čekate da padnu ispod 20 posto napunjenosti. Pretpostavlja se da će tada (nakon dvije, tri godine) kupci već razmišljati o novom pametnom telefonu s boljim funkcijama pa im ovaj stari ionako neće više trebati. Mobiteli su potrošna roba.
Cijeli menadžment baterije za električne automobile mnogo je kompleksniji i uključuje softverska rješenja te hlađenje. Vjerojatno vam nije poznato, ali koristite oko 50 posto kapaciteta baterije kad je nova i ona radi u rasponu od 30 do 80 posto ukupnog kapaciteta (bez obzira na to što se na indikatoru napunjenosti u automobilu pokazuju vrijednosti od 0 do 100 posto). Kako baterija gubi kapacitet tako se šire margine, padaju ispod onih 30 posto i rastu iznad 80 posto. Na kraju se koristi puni kapacitet baterije, avih 100 posto, ali tada ulazite u područje rada slično bateriji mobitela i autonomija automobila počinje padati. Na visokim temperaturama baterije gube kapacitet (iznad 30 stupnjeva) pa većina njih ima sustave za hlađenje. Procjena je da 1 kW baterijskih ćelija za automobile košta oko 140 dolara, a tome treba dodati i cijenu softvera. Dakle, baterije za automobile su mnogo kompleksnije.