Kriju se u izmjenama i dopunama zakona koji se nalazi u saborskoj proceduri i mnoge manje medijski atraktivne mjere pod koje bismo mogli „potpasti“ daleko lakše i jednostavnije. Konkretno predlaže se po prvi puta u Zakon o sigurnosti prometa na cestama uvesti pravilo dvije sekunde! Na prvu se možda nećete odmah moći dosjetiti što bi to značilo, međutim ako vam vozačkom terminologijom kažemo kako nitko ne voli da mu se vozač iza njega „vozi na repu“ shvatiti ćete u tren o čemu se tu zapravo radi. Osobito će vam to biti blisko ukoliko se prisjetite vožnji na autocesti gdje se pojedini vozači pri iznimnim brzinama imaju potrebu lijepiti na rep vozilima ispred sebe i voziti iz samo njima znanih razloga na minimalnoj udaljenosti od drugog vozila. Sve s nakanom da mu se vozilo ispred makne s puta, požuri ili nestane iz njegove putanje kojom je tako zdušno nakanio projezditi. Naravno da bi u takvoj situaciji svako kočenje vozila ispred izazvalo prometnu nesreću jer su matematika i izračuni zaustavnog traga egzaktni i neumoljivi.
Prijedlogom zakona se stoga propisuje prekršaj nepoštivanja sigurnosnog razmaka između vozila na autocesti. Ne treba biti matematički ekspert kako bi se došlo do zaključka kako održavanje sigurnosnog razmaka na autocestama zbog postizanja velikih brzina kretanja vozila omogućuje pravodobno i sigurno zaustavljanje ili usporenje vozila koje se kreće iza vozila kojeg slijedi. Predložen je sigurnosni razmak od najmanje dvije sekunde koje se već primjenjuje u Republici Sloveniji primjerice. Tako se predlaže da u Zakonu o sigurnosti prometa na cestama bude propisano kako: „vozač kada se kreće vozilom iza drugog vozila istom prometnom trakom, mora voziti na udaljenosti koja nije manja od udaljenosti koju bi prešao brzinom kojom vozi u dvije sekunde (sigurnosni razmak) odnosno udaljenosti propisane prometnim znakom. Iznimno pri povoljnim uvjetima vožnje, kad se vozi u koloni vozila koja se kreće manjom brzinom, udaljenost se može smanjiti ali ne smije biti manja od udaljenosti koju vozilo, pri brzini kojom se kreću, može prijeći u jednoj sekundi.
Za početak budimo realni, kada se nekom približite na minimalnu udaljenost i „vozite na repu“, iskreno priznajte sami sebi da to posve sigurno ne ulazi u kategoriju održavanja sigurnosnog razmaka i da o zakonom propisanim sekundama ne može biti ni pomisli! Zato brojite do dva! Pozicionirajte se iza vozila ispred sebe i u trenu dok to vozilo ispred vas prođe pokraj neke fiksne prepreke kao što je stupić, prometni znak ili nešto treće, brojite u sebi. Ukoliko su prošle pune dvije sekunde do trena do kojeg ste vi svojim vozilom stigli u ravninu s tom preprekom, to je razmak dvije sekunde.
Nepoštivanje zakonske odredbe o sigurnosnom razmaku od dvije, odnosno iznimno jednoj sekundi koštat će vas 2.000,00 kn, a ako pravomoćnom odlukom budete proglašeni krivim za taj prekršaj dobivate i upis jednog negativnog prekršajnog boda u evidenciju.
U pogledu evidencije također se predlažu novisti. Navodi se, naime, u obrazloženju prijedloga zakonskih izmjena da će Ministarstvo nadležno za unutarnje poslove na svojim mrežnim stranicama omogućiti provjeru statusa vozačke dozvole, postojanje izrečene zaštitne mjere zabrane upravljanja motornim vozilom, postojanje izrečene sigurnosne mjere zabrane upravljanja motornim vozilom i stanje negativnih prekršajnih bodova elektroničkim putem temeljem serijskog broja vozačke dozvole. Tako bi se putem web servisa na temelju serijskog broja vozačke dozvole omogućilo vlasnicima prijevozničkih poduzeća, rent a car agencijama i svim drugim poslovnim subjektima, koji daju vozilo na upravljanje nekoj osobi, provjera stanja vozačke dozvole, broj negativnih prekršajnih bodova i izrečene zaštitne i sigurnosne mjere zabrane upravljanja motornim vozilom.