Tesla gradi cijelu svoju priču na električnim automobilima i baterijama. Volkswagen se sprema žestoko ući u tu arenu i boriti se do posljednjeg daha, ali je li tehnologija s baterijama doista budućnost? Odnosno, hoće li samo ona vladati autoindustrijom za desetak godina? Ako pitate stručnjake, takav ishod nije baš siguran. Naime, Hyundai ulaže u tehnologiju s gorivim ćelijama vodika, pridružio mu se Audi, a Toyota i Honda su već poodmakli s tom tehnologijom… Nusprodukt cijelog procesa rada gorivih ćelija vodika u automobilima je H20, odnosno čista voda koja će škropiti ceste, a jedini izvor omraženog CO2 je proizvodnja vodika – za koju je također potrebna električna energija.
Dva najveća dobavljača u autoindustriji, koji su po prihodima veći od mnogih proizvođača automobila, Continental i Bosch, nisu spremni kladiti se na tehnologiju s baterijama. U Continentalu misle da je staviti sve uloge na baterije veoma riskantan potez, a u Boschu su odlučili da će ući u posao s gorivim ćelijama vodika, odnosno povezali su se sa švedskom tvrtkom Powercell, koja radi na toj tehnologiji. Procjena Boscha je da će od svih električnih automobila, u sljedećih desetak godina, njih 20 posto biti na gorive ćelije vodika. Smanji li se tržište električnih vozila s baterijama, pitanje je kako će uopće biti profitabilna.
Na kraju, vjerojatno vam nije poznato, ali dogodila se i velika promjena u globalnim trendovima. Naime, Kina je ove godine ukinula subvencije na većinu električnih automobila. Dosad su one vrijedile za sva vozila, a od sada ih mogu koristiti isključivo građani koji će kupovati vozila s dometom većim od 400 kilometara. One su i prepolovljene pa sad iznose 3700 dolara. Kina sad želi razvijati tehnologiju s gorivim ćelijama vodika, u tome vidi potencijal za duža putovanja (automobili poput Hyundai Nexoa najavljuju domet od 700 km s jednim tankom vodika). Jedini problem vodika je činjenica da je visoko eksplozivan i da je zasad mreža punionica skromna!