Od sljedeće godine Euro NCAP će tijekom procedure ocjenjivanja automobila (crash testovi, sigurnosni sustavi…) pratiti i funkcioniranje sustava za automatsko kočenje u slučaju kad vozilo ide unazad. To su opasne situacije kad možete udariti pješaka, biciklista, motociklista…, odnosno, izađete li neoprezno s parkirališta, može vas udariti drugi automobil, motociklist…
Kolege iz Njemačkog autokluba (ADAC) testirali su sustave za automatsko kočenje (AEB) na nekoliko automobila i rezultati nisu pretjerano ohrabrujući. Većina automobila za detekciju koristi ultrazvučne parkirne senzore, ali neki imaju i radarske senzore u stražnjim odbojnicima, koji imaju duži domet. Oni su uglavnom smješteni na lijevom i desnom stražnjem boku automobila. Nekoliko je scenarija bilo na testiranju: pješak koji hoda iza vozila koje vozi unazad, automobil i biciklist nađu se na putu automobilu koji vozi unazad i izlazi s parkirališta, odnosno na putu su automobilu koji ide unazad kad ga vozač parkira.
Jedino je BMW sa svojim sistemom koji kombinira radar i senzore pozitivno reagirao u gotovo svim situacijama i zakočio samostalno na vrijeme. Mercedes nije prepoznao drugi automobil koji je stajao, a Škoda i Seat nisu prepoznali pješake koji su se kretali. Ovi sustavi imaju veliki potencijal, ali nisu dorađeni. Inače, ugradnja automatskog kočenja u vožnji unazad nije skupa. Trenutni senzori lako se mogu spojiti na računalnu jedinicu koja kontrolira rad elektronske kontrole stabilnosti (ESP).