Motor godine: Nagrade za Ford, Audijev i VW-ov dvolitreni turbobenzinac te najveće počasti za Ferrarijev V8!

Žiri je birao i najbolji motor u posljednjih 20 godina - to je Ferrarijev 3,9 V8 biturbo!

U izboru Međunarodni motor godine 2019. sudjelovalo je 70 automobilskih novinara iz cijelog svijeta, a tradicionalno ga vodi Engine Technology International magazine. Biti na listi je stvar prestiža za proizvođače, a pobijediti u nekoj od kategorija vrijedan marketinški alat.

Motorom godine proglašen je Ferrarijev ‘nasilnik’, 3,9 V8 biturbo koji se ugrađuje u 488 GTB, 488 Spider i 488 Pista. Njegovih 720 KS pri 8000 o/min impresioniralo je žiri, a možda i više od toga 185 KS po litri obujma. Tu je i moćnih 770 Nm okretnog momenta pri 3000 o/min u sedmoj brizini. Drugi je električni sustav iz Jaguara I-Pace, a treći je Mercedesov 4,0 V8 biturbo.

Idemo po kategorijama – u onoj do 150 KS najbolji je Fordov trocilindrični agregat (1,0 l) koji ima mogućnost deaktivacije jednog cilindra pri manjim radnim opterećenjima. Ugrađuju ga u Ford Fiestu, Focus, C-Max, Grand C-Max, Mondeo i EcoSport). Od kategoriji od 150 do 250 KS slavio je dvolitreni Audijev agregat koji se ugrađuje u mnoga vozila iz VW-ova koncerna (Audi TT, TT S, S1, S3, A3, A4, A5, A6, Q2, Q3, Q5; Seat León Cupra, Alhambra, Ateca, Cupra Ateca; Škoda Superb, Kodiaq; Volkswagen Golf GTi, Polo GTi, T-Roc, Atlas, Passat, Arteon, CC, Beetle, Tiguan, Sharan).

U kategoriji od 250 do 350 KS najbolji je Porscheov 2,5-litreni turbo iz Boxstera S i Caymana S, a od 350 do 450 slavio je Jaguarov električni sustav koji je ugrađen u I-Pace. On je ujedno pobijedio i u kategoriji električnog motora te u kategoriji najboljeg novog motora. Od 450 do 550 KS pobijedio je Mercedesov 4,0 V8 biturbo, krunski dragulj svih AMG-ovih vozila, počevši od E klase pa naviše, a on pokreće i Aston Martin Vantage te DB11. Pobijedio je još jedan Ferrarijev motor, odnosno verzija 3,9 V8 biturbo koja ide u Portofino i GTC4 Lusso T – u klasi od 550 do 650 KS. Iznad 650 KS najbolji je moćniji Ferrarijev motor koji je odnio i ukupnu pobjedu. Najbolji hibrid je onaj iz BMW-a i8 (baziran je na 1,5-litrenom benzinskom trocilindričnom motoru i elektromotoru).

Na kraju, s obzirom da je ovo bio 21.  izbor za motor godine, žiri je birao najbolji motor u posljednjih 20 godina i to je – Ferrarijev 3,9 V8 biturbo!