Nakon automatskog limitatora brzine pozabavit ćemo se crnim kutijama u automobilima, koje će biti ugrađene u sva nova vozila u Europskoj uniji, počevši od 2022. godine. Njihova funkcija je bilježiti parametre prije prometne nesreće, tijekom i nakon prometne nesreće. Svi ti sustavi uglavnom će biti pridruženi kontrolnom modulu zračnih jastuka, koji po prirodi stvari, reagira na sile koje opterećuju vozilo.
Što je cilj tih uređaja? Oni će snimati i pohranjivati podatke o silama koje ekstremno opterećuju vozilo i pomoći će u boljoj evaluaciji sigurnosnih tehnologija, pomoći u dizajniranju vozila koja će još kvalitetnij prevenirati ozljede u prometu, pomoći u boljem razumijevanju ozljeda.
Ti sustavi bit će korisni i u raspetljavanju pitanja osiguranja vozila, odnosno naplate osiguranja, a omogućit će veliki napredak u rekonstrukciji prometnih nesreća – što će imati i velike implikacije na dizajn cesta, rekonstrukciju kritičnih točaka te obuku vozača.
Dosad je crne kutije koristio General Motors – i to od 1970. godine, kako bi bolje procijenio funkcioniranje zračnih jastuka u nesrećama. Istao tako, od 1995. slični sustavi su ugrađeni u automobile koje proizvode Volvo i SAAB, a crna kutija koju proizvodi Mannesmann/VDO može se kupiti i ugraditi u vozila u Njemačkoj, Švicarskoj i Austriji.
U Velikoj Britaniji možete ugraditi crnu kutiju koja monitorira vaš vozački stil i može utjecati na visinu premije koju plaćate.