Moderne tehnologije: Nema čega nema, ali nema baš svega što nam treba

Za ono čega nema obično se kaže da se i može bez toga. Istražili smo koje se funkcionalnosti ne mogu koristiti na infotainment sustavima u automobilima u Hrvatskoj

Android je na pametnim telefonima vodeći operativni sustav već nekoliko godina s udjelom koji se kreće između 80 i 90 posto, a paralelno s Android mobilnim sustavom Google nudi i inačicu za vozila pod nazivom Android Auto. Samo ju nudi, ali ju ne možete i koristiti u Hrvatskoj. Istražili smo bez čega se moraju voziti hrvatski vozači, čak i ako su to prethodno platili pri kupnji novog vozila.

Android Auto i Apple CarPlay

I dok vlasnici iPhonea u Hrvatskoj mogu koristiti izuzetno dobro automobilsko sučelje u svojim vozilima koji podržavaju Apple CarPlay istovremeno korisnici Androida mogu samo plakati jer legalno u našoj zemlji ne mogu preuzeti mobilnu aplikaciju Android Auto koja bi im omogućila bolje iskustvo korištenja pametnog telefona na infotainment sustavu u vozilu. Jednostavno, Google zna da se nalazite u Hrvatskoj i ne omogućuje preuzimanje aplikacije na pametni telefon.

Kad bismo mogli, značilo bi to da se na ekranu vozila nalaze samo najbitnije aplikacije prenesene s mobilnog telefona: Google karte i Waze za navigiranje, telefonski imenik, glazbeni player za slušanje glazbe koju imaju pohranjenu na telefoni. Mogli bi koristiti i Google pomoćnika koji se putem glasa kontrolira i odgovara na mnoga pitanja koja mu možemo postaviti, kao na primjer: kako doći do HAK-a, kad je moj sljedeći sastanak, gdje se nalazi najbliži talijanski restoran… Mogli biste glasom poslati SMS poruku svojoj supruzi, a kad dobijete odgovor ne biste morali na semaforu uključivati mobitel, što na žalost mnogi rade, nego bi vam Googleov pomoćnik pročitao sadržaj putem zvučnika u vozilu.

Iako ćete u cjeniku novih vozila na hrvatskom tržištu, u popisu dodatne opreme, pronaći Google Android Auto, tu opciju na žalost nećete moći koristiti pa se pitamo zbog čega ju domaći zastupnici uopće i spominju jer ju ne mogu isporučiti svojim kupcima. Moglo bi se zaključiti kako ste nešto platili, a niste dobili. Danas više od 500 modela automobila podržava Android Auto, ali izvan granica Lijepe naše.

Spotify

Poželite li čuti određenu pjesmu, mogli biste putem Spotify aplikacije, prethodno instalirane u svojem telefonu, poslušati top-listu najpopularnijih pjesama, ili pak u vožnji slušati audio knjigu, koju za vas netko drugi čita. Ali, ništa od toga jer Spotify nije podržan u Hrvatskoj. To je samo jedan od svjetski poznatih servisa koji ne funkcioniraju u našoj zemlji, a u naprednom su svijetu uobičajeni i vrlo korišteni. Mnogi pametni telefoni koji se prodaju u Hrvatskoj već godinama nude aplikaciju Spotify, ali spajanje preko aplikacije nije moguće.

Sustavi proizvođača automobila

Zatamnjene opcije unutar infotainment sustava svakodnevica su mnogih vlasnika novijih modela automobila u Hrvatskoj – različiti sustavi spajanja na internet i korištenja naprednih servisa se jednostavno ne mogu odabrati putem ekrana jer nisu podržani u Hrvatskoj, iako ste vozili platili kao i zapadnoeuropski kupci, a na popisu opreme se nalaze upravo sve te opcije koje se ističu iznad one bazne, osnovne opreme. Tako se na primjer Renaultov R-Link u većem postotku može koristiti u Hrvatskoj, ali putna aplikacija “Coyote” ne radi u Hrvatskoj jer pružatelj usluge ne pokriva naše područje. Citroënove i Peugeotove Povezane usluge (Connect apps ili Connect services) nisu funkcionalne u Hrvatskoj, a istovremeno na vozilima ne nude niti opremu Connect SOS niti Connect Assistance. Slična je situacija i kod mnogih drugih proizvođača koji prodaju nova vozila na hrvatskom tržištu – dio usluga nije funkcionalan.

Slabašno svjetlo na kraju tunela

Ipak, neke se funkcionalnosti mogu koristiti u Hrvatskoj: možemo slušati glazbu sa servisa YouTube putem mobitela spojenog preko Bluetootha, a instaliramo li recimo mobilnu aplikaciju TuneIn Radio možemo na isti način slušati bilo koju radijsku postaju iz cijelog svijeta – kinesku, brazilsku, rusku, japansku.

Naravno, kao i uvijek, savjetujemo vam da sve funkcionalnosti proučavate kad niste u vožnji – zbog vlasitite sigurnosti i sigurnosti ostalih sudionika u prometu.