Politika upravlja našim životima, a ona nerijetko djeluje i populistički, zanemarujući struku i slušajući birače. Uostalom, i pobjeđujete tako što ljudima dajete ono što oni žele. Kad ste čuli političku stranku da tijekom predizborne kampanje najavljuje veće poreze ili otkaze u javnim službama?! Takvo što bi bilo ravno zimskom odlasku na izlet u polarni krug s japankama na nogama i havajkama. Posljednji primjer je Madrid, koji je uveo zone zabrane za vozila s visokom emisijom štetnih plinova (benzinci proizvedeni prije 2000. godine i dizelaši proizvedeni prije 2006. godine). Međutim, sad će se sve vratiti na početak jer novi gradonačelnik iz redova Popularne stranke (prigodan naziv), Jose Luis Almeida, tako želi, odnosno njegova stranka će formirati koaliciju nakon gradskih izbora na programu ukidanja zona s restrikcijom prometa.
– Prometne gužve nisu razlog za veliku sreću, ali one su znak identiteta našeg grada. One su znak da su ulice uvijek žive – rekla je šefica Popularne stranke Isabel Diaz Ayuso. Još je zanimljivije da gospođa tvrdi:
– Zagađenje zraka dio je života u Madridu.
Ustvrdila je da su i česte noćne prometne gužve dio životnog stila. Najveća pojedinačna stranka na izborima je Mas Madrid, ali vjerojatna bivša gradonačelnica i liderica stranke Manuela Caramena nije uspjela skupiti dovoljan broj koalicijskih partnera i njezine mjere odlaze u povijest.
Otkako su prošlog studenog uvedene zone ograničenja prometa u tim dijelovima grada promet je reduciran za 24 posto, razina dušikovih oksida opasnih po zdravlje smanjena je 38 posto, a emisije CO2 pale su za 14 posto. Europska agencija za okoliš procjenjuje da godišnje 30.000 Španjolaca umire zbog zagađenog zraka.
– Građani koji žive u Madrid Centralu masovno su glasali za Manuelu Carmenu jer su zadovoljni smanjenjem prometa i zagađenja. Povratak na staro imat će nesagledive posljedice na javno zdravstvo, posebice na zdravlje djece, trudnica… – rekla je Nuria Blazquez-Sanchez iz Ekologa, organizacije koja podržava zonu koja je pred ukinućem.