Najnovije istraživanje pokazuje da glavna LED svjetla na automobilima mogu utjecati na preciznost kamera za mjerenja brzine koje koristi policija – u ovom slučaju radi se o kameri Eso ES3.0. Članak je objavio njemački prometni časopis Verkehrsunfall und Fahrzeugtechnik. Tekst se temelji na testovima koji su provedeni na stazi Sachsenring s 11 automobila u noćnim uvjetima, s uključenim LED svjetlima (autori su Mario Wenderoth, Thomas Bock, Alex Sitzmann, Volker Fürbeth i Roland Bladt). Nakon evaluacija 300 mjerenja pokazala su se odstupanja od stvarne brzine.
LED svjetla su pulsirajuća i u sekundi imaju stotine intervala. Zbog toga kamera može pogriještiti, odnosno ima problema s identifikacijom obrisa automobila. Drugi eksperiment proveden u Cottbusu pokazao je devijacije i do 10 km/h.
Sad se traži povlačenje kamere Eso ES3.0 iz ‘noćne smjene’. U službenoj državnoj instituciji za mjeriteljstvo Physikalisch-Technische Bundesanstalt tvrde da je kamera dobila odobrenje 2006. godine (tada još i nije bilo LED svjetala) i da ne vide razlog za promjenu stava. Zanimljivo je, međutim, da jedino Eso ES3.0 kamera pohranjuje sirove podatke i snimke pa je i mogla biti testirana. Postavlja se pitanje što je s ostalim kamerama.