Njemačka je legalizirala električne romobile koji postižu do 20 km/h. Odlučeno je da moraju na biciklističke staze ili na cestu – ako nema biciklističkih staza. Električni romobili koji ne idu brže od 12 km/h, kaže ministar prometa, moraju na biciklističke staze. Također, nije dozvoljeno osobama mlađima od 14 godina da ih voze. Koji su tehnički zahtjevi za električne romobile? Vrlo su jednostavni: moraju imati dvije neovisne kočnice, svjetlo i zvonce.
U Njemačkoj ih vide kao zamjenu za vožnju automobilom. Kažu da je dobar model da se koriste u kombinaciji s javnim prijevozom. No, nije baš sve tako idealno. U Frankfurtu, na primjer, očekuju oko 10.000 e-romobila na cestama i pitaju se imaju li infrastrukturu za sve to? U španjolskom glavnom gradu Madridu zakrčili su pločnike zbog velikog broja tvrtki koje ih nude u sharing opcijama. Također, sve veći problem postaje i odlaganje neispravnih e-romobila jer im je radni vijek u sharing opcijama (slično klasičnom rentanju) tek tri mjeseca – zbog česte uporabe. Tim tvrtkama taj se model isplati jer ih mogu dobiti već za 300 eura, a rentaju ih za pet eura. U prosjeku imaju oko pet korisnika dnevno, što je 25 eura. Pomnožite to s 90 dana i imate održivi poslovni model i mnogo smeća u budućnosti…
Na kraju, česte su i ozljede vozača – najčešće su ozljede glave.