Pisali smo nedavno o tome da su britanske vlasti odlučile povisiti ograničenja brzine za kamione i da su prve analize pokazale da su parametri prometne sigurnosti poboljšani. Manje je vozača koji sad voze brže od ograničenja brzine, a i manje je opasnih pretjecanja kamiona. Sad se vodi velika javna rasprava o tome treba li povisiti ograničenja brzine na britanskim autocestama. Polovica britanskih vozača pozdravila bi povećanje brzine sa 70 milja na sat (oko 113 km/h) na 80 milja na sat (oko 130 km km/h) na autocestama. Jedan od argumenta je da bi promet tako bi brži, odnosno da bi se ograničenje brzine uskladilo sa zemljama EU. Također, mnogi smatraju ograničenje od 70 milja na sat zastarjelim jer je definirano davne 1965. godine kad su i automobili bili tehnološki i sigurnosno daleko ispod današnje razine. Druga struja misli da ograničenje ne treba dirati jer će to negativno utjecati na prometnu sigurnost. Inače, po podacima Ministarstva prometa, čak 46 posto vozača konstantno krši aktualno ograničenje brzine.
Javna rasprava se zahuktava u Velikoj Britaniji: Treba li povisiti ograničenje brzine na autocestama?
Autor: Zlatko Vedranić Objavljeno: 28.06.2019.
Polovica britanskih vozača pozdravila bi povećanje brzine sa 70 milja na sat (oko 113 km/h) na 80 milja na sat (oko 130 km km/h) na autocestama
Europska komisija: Zemlje s najviše stradalih u prometu su Rumunjska, Bugarska, Latvija i Hrvatska
Većina europskih država ima manje od 60 poginulih u cestovnom prometu na milijun stanovnika, a najbolji su Velika Britanija, Danska, Irska i Švedska
Semafor
Još jedan sustav koji odvlači pažnju: U Britaniji se kažnjava i čeprkanje po infotainmentu u vožnji
Mobiteli i ekrani osjetljivi na dodir velika su opasnost u prometu, a mnogi vozači to ne žele shvatiti