Unos rabljenih automobila: Što je s jamstvom, vrijedi li u Hrvatskoj?!

U slučaju unosa rabljenog automobila koji je još pod jamstvom, većina se proizvođača, odnosno njihovih predstavnika u Hrvatskoj drži iste ili slične politike. Ipak, najbolje je raspitati se za konkretan model koji vas zanima, jer nekih iznimki ipak ima

Za razliku od hrvatskog tržišta novih automobila, koje je ove godine zabilježilo jasan pad u odnosu na prethodnu, potražnja za rabljenima i dalje je prilično velika. Dobar dio prometa pritom se odnosi na nekoliko godina stare automobile iz unosa, a kako se za njih kao relativno povoljan način dolaska do vozila odlučuje sve veći broj naših vozača, mnogi od njih pitaju se kolika su njihova prava i mogućnosti. Primjerice, vrijedi li jamstvo koje je vrijedilo u Njemačkoj, Italiji ili negdje drugdje unutar Europske unije i nakon što se vozilo uveze i prebaci na naše pločice te treba li za to nešto posebno učiniti ili prijaviti. Pitanja je mnogo što, naravno, i ne čudi jer se iza svakoga od njih, ovisno o odgovoru, mogu kriti novi troškovi koje svi, dakako, želimo izbjeći. Zbog toga smo se za pomoć obratili zastupnicima nekih od najzastupljenijih marki automobila u Hrvatskoj.

Audi, Seat, Škoda i VW

Na pitanje pod kojim uvjetima se opće jamstvo može ostvariti u Hrvatskoj ako čovjek, primjerice, iz Njemačke doveze godinu dana star auto i prenosi li se i u tom slučaju automatski opće jamstvo na sljedećeg vlasnika, iz tvrtke Porsche Croatia dobili smo odgovor da sva vozila marke Volkswagen, Audi, Seat i Škoda imaju dvije godine tvorničkog jamstva od datuma isporuke vozila te da je to jamstvo vezano za vozilo i vrijedi jednako u Hrvatskoj i Njemačkoj, bez obzira na to gdje je vozilo kupljeno ili izvezeno/uvezeno te da se stoga može reći da se jamstvo automatski prenosi na novog vlasnika.

Odgovor na upit nastavlja li novi vlasnik pritom nakon unosa samo održavati vozilo u ovlaštenom servisu ili prije toga nešto treba napraviti, odnosno prijaviti, nadalje, glasi: sva vozila zadržavaju pravo na jamstvo ako se svi redoviti servisni radovi obavljaju sukladno naputcima i smjernicama proizvođača u predviđenom razdoblju ili nakon predviđenog prijeđenog broja kilometara, ovisno što prije nastupi, sukladno planu održavanja vozila.

U slučajevima ako je taj prvi kupac u Njemačkoj uzeo i neko dodatno jamstvo, primjerice produljeno, ili mu dio konkretnog jamstva pokriva dealer, a ne tvornica, u Hrvatskoj će nastaviti vrijediti samo tvorničko jamstvo. Jamstva trgovaca ili drugih uvoznika nije moguće priznavati, iako treba napomenuti da je moguće da vozilo ima i produljeno jamstvo proizvođača koje, naravno, nastavlja vrijediti i u Hrvatskoj.

Ali na pitanje može li kupac u Hrvatskoj nadoplatiti samo za produljenje jamstva, odgovor je jasan: kupci vozila iz Njemačke ne mogu nadoplatiti produljenje jamstva u Hrvatskoj.  I na kraju, treba napomenuti da sve navedeno vrijedi za sve modele navedenih proizvođača. Što se električnih, odnosno hibridnih vozila tiče, tvorničko jamstvo na visokonaponsku bateriju iznosi osam godina ili 160.000 kilometara.

Dacia i Renault

Sličnu politiku prema jamstvima na uvezena rabljena vozila ima i tvrtka Renault Hrvatska, odnosno marke Renault i  Dacia. Odgovor na prvo pitanje i ovdje kaže da je tvorničko jamstvo za vozilo isporučeno unutar Europe vezano za automobil, a ne za osobu, odnosno vlasnika vozila, te ono vrijedi i u Republici Hrvatskoj, dakako pod uvjetom da su zadovoljeni svi uvjeti tog jamstva. Nakon unosa, nadalje, ni ovdje nisu potrebni nikakvi dodatni koraci od strane vlasnika vozila osim pravilnog održavanja vozila u intervalu i opsegu sukladno preporuci proizvođača, pa se preporučuje dodatna provjera s predstavnikom proizvođača i prilagodba programu održavanja.

Odgovor na pitanje vezano uz eventualno dodatno jamstvo, poručuju iz Renault Hrvatska,  ovisi isključivo o vrsti produljenog jamstva (proizvođač ili lokalni proizvod) i uvjetima koji su definirani u istom, a korisno je znati da Renault/Dacia vlasnik vozila može nadoplatiti produljeno jamstvo do 12 mjeseci starosti vozila. Sve gore navedeno odnosi se na sva vozila Dacia/Renault, bez obzira na pogon.

Citroen i Peugeot

Jamstvo na unesena rabljena vozila nastavlja vrijediti i za vozila PSA Peugeot Citroena, uz uvjet da se poštuju odredbe iz servisne i jamstvene knjižice. Osim toga, novi vlasnik ni ovdje nije dužan ništa posebno napraviti niti prijaviti.  Na pitanje što je sa slučajevima ako je taj prvi kupac u inozemstvu uzeo i neko dodatno jamstvo ili dio konkretnog jamstva pokriva dealer u kojemu je vozilo nabavljeno te koliki dio jamstva u tom slučaju nastavlja vrijediti u Hrvatskoj odgovor glasi  u Hrvatskoj vrijedi isključivo tvorničko jamstvo, prema gore navedenom, i proizvođačevo produljeno jamstvo, sukladno uvjetima ugovora u zemlji u kojoj je produljeno jamstvo kupljeno i aktivirano. U Hrvatskoj, dakle, produljeno jamstvo nije moguće kupiti za vozila iz inozemstva.

Izuzetak od navedenoga, zanimljivo je, ovdje ipak postoji, jer su pravila drugačija za neke električne modele na kojima izvan zemalja u kojima se prodaju kao novi ne vrijedi garancija (E-Mehari). Za većinu modela, međutim, vrijedi sve navedeno.

Dakle, u slučaju unosa rabljenog automobila koji je još pod jamstvom najbolje je raspitati se za konkretan model. Vjerojatnost je manja, ali možda je baš vaš izabrani primjerak izuzetak od ovdje navedenih pravila.