Nerijetko su novi automobili opremljeni zračnim jastucima za koljena, a njihov utjecaj istražio je američki Osiguravateljni institut za prometnu sigurnost (IIHS). Rezultati? Ovi zračni jastuci, koji se najčešće aktiviraju iz donjeg dijela plastične konzole, ispod instrumente ploče i trebali bi štititi noge vozača (rijetki su oni za putnike na prednjim sjedalima), beskorisni su, a nerijetko mogu izazvati dodatno ozljeđivanje.
IIHS je istražio podatke iz 400 frontalnih sudara, dakle iz stvarnih nesreća iz 14 američkih država. Ovi zračni jastuci gotovo da i ne smanjuju rizik od ozljeda, odnosno njihovo aktiviranje nema gotovo nikakav utjecaj na dodatnu zaštitu koljena i nogu.
– Ostali tipovi zračnih jastuka, poput onih u upravljaču ili bočnih jastuka pokušavaju spriječiti fatalne ozljede glave ili prsa. Istraživači bez većih problema mogu procijeniti njihovu efikasnost. Sa zračnim jastukom za koljena istraživanje je bilo mnogo teže jer ti jastuci nisu povezani s po život opasnim ozljedama – kažu u IIHS-u i napominju da su ipak uspjeli pronaći relevantan uzorak koji im je dao dobre rezultate.
– Ovi zračni jastuci možda mogu spriječiti neke ozljede nogu, ali mogu izazvati i veći rizik od drugog tipa ozljeda.
U IIHS-u kažu da bi, umjesto zračnih jastuka, učinkovitije bilo redizajnirati panele plastične konzole ispod nogu vozača i suvozača tako da se spriječi kontakt nogu s tom podlogom nakon sudara.