Drugačiji koncept: Tesla u razvoju autonomnih vozila imitira ljudski mozak!

Za razliku od ostalih proizvođača koji koriste velike flote posebnih automobila, Tesla svoje sustave testira na svim vozilima koja su trenutno u prometu

Gledajući autonomna vozila na testiranjima, jasno vam je da ne mogu biti jeftina. Opremljena su poput lovačkog aviona, a iz svakog kutka koroserije viri poneki senzor koji je skuplji od vašeg rabljenog vozila. Samo laserska inačica radara, lidar, košta oko 5000 eura, a tu je još mnogo, mnogo senzora koji služe kako bi detektirali okoliš vozila i usmjerili ga u pravom smjeru.

Elon Musk, diretktor i suvlasnik Tesle smatra thehnologiju s lidarima preskupom i gotovo beskorisnom. Najavio je on da će Tesle brzo biti autonomne, ali bez tog skupog dodatka.

Cilj Tesle i znanstvenika sa sveučilišta Cornell je ići u drugom smjeru – razviti računala i čipove (tzv. neural networking) koji će stvoriti nadmoćnu umjetnu inteligenciju. U tom slučaju skupa oprema ne bi bila potrebna, a vozilo bi sve rješavalo s nekoliko kamera vrijednih par eura. Istraživački tim već je uspio tom tehnologijom pozicionirati vozilo na cesti jednako dobro kao i kod autonomnih automobila opremljenih lidarima. U Tesli tvrde da nijedan čovjek nema laserski vid pa im laseri nisu ni potrebni. Ključ je u boljem razumijevanju i obradi podataka.

Za razliku od ostalih proizvođača koji koriste velike flote posebno pripremljenih testnih automobila, Tesla svoje sustave testira na svim vozilima koja su trenutno u prometu. Kao vozač Tesle i sami ste sudionik u tom projektu. Naravno, sve autonomne funkcije još su isključene, ali prikupljaju se podaci s kamera desetaka tisuća automobila i sve to pomaže u razvoju novog računala. Ono će biti u mogućnosti provoditi oko 50 bilijuna operacija u sekundi (ljudski mozak radi na ‘frekvenciji’ 10 bilijuna informacija u sekundi. U Tesli procjenjuju da ćemo već sljedeće godine imati prve njihove robotaksije. Sličnu tehnologiju razvija i Bosch.

Za kraj, još jedna informacija. Tesla planira graditi prvu tvornicu automobila u Europi – i to u Njemačkoj, na sjeveru zemlje.