Službeni naziv dokumenta je Regulation (EU) No 540/2014 of the European Parliament and of the Council of 16 April 2014 on the sound level of motor vehicles and of replacement silencing systems, and amending Directive 2007/46/EC and repealing Directive 70/157/EEC (Text with EEA relevance). Pročitajte naglas, zvuči tipično birokratski, ali iza ovog propisa krije se važan dokument koji će stati na kraj sportskim automobilima kakve danas poznajemo.
Živite li pedesetak metara od ceste i gledate li omiljenu tursku sapunicu u kojoj sve ide protiv Nje i Njega, ali na kraju ih ipak spoji vječna ljubav, iz romantične tronutosti sigurno će vas razbuditi duboki zlokobni zvuk rijetkih V8 automobila u Hrvatskoj. Ako ste barem površni fan autoindustrije prepoznat ćete taj zvuk ili, recimo, Porscheov bokser motor, koji se glasa kao da je VW Bubu netko učio opernom pjevanju. Toga više nema.
Od 1. srpnja 2020. godine pooštravaju se pravila pa će, primjerice, novi automobil s omjerom snage i mase manje od 120 kW na 1000 kg morati ispuštati nižu vrijednost zvuka od 70 decibela. Navedene su i druge kategorije, a propisi će biti još stroži od 2024. godine.
Ferrari se sad javio. Talijanski proizvođač tvrdi da će pokušati zadržati svoj V12, premda će to biti teško i zbog strogih propisao o emisiji CO2. Mercedes-AMG već je utišao AMG A 45 S i CLA 45 S. Većina proizvođača će smanjiti eksternu buku svojih modela, a pojačat će je u unutrašnjosti vozila, i to pomoću zvučnika. Taj artificijelni koloplet zvukova zamijenit će moćno brundanje ispušnog sustava. Europski propisi o buci jedan su od razloga zbog kojih kasni i Mercedesov hipersportaš AMG One.