Na tradicionalnom testu zimskih guma koji provodi Hrvatski autoklub sa svojim partnerima ovom prigodom se našla jedna iznimno popularna dimenzija (185/65 R15 T) i jedna nešto rjeđe zastupljena dimenzija (205/65 R16C T). Naime, manje pneumatike koristi vrlo širok spektar vozila iz B i C segmenta, kao što su Hyundai i20/i30, Kia Rio/Ceed/Stonic, Renault Clio/Kangoo/Zoe, Opel Adam/Corsa/Astra, Citroen C3/Berlingo/Nemo, Alfa Romeo Mito, Seat Ibiza, VW Polo (test–vozilo)…, dok su veći pneumatici s ovoga testa namijenjeni kombi i lakim gospodarskim vozilima, poput Ford Transita, Renault Traffica, Opel Vivara, Mercedes Vita, VW T6 (test–vozilo)… Krenimo redom!
U manjoj dimenziji (185/65 R15 T) analizirano je 16 guma, od kojih ni jedna nije zavrijedila najvišu ocjenu – izvrstan! Tri su gume vrlo preporučljive, njih čak deset je preporučljivo, jedna se djelomično preporučuje, a dvije se ne preporučuju. Od tri najbolje ocijenjene gume, dvije dolaze iz tvornica premium brandova – Dunlop (pobjednik) i Pirelli, kojima se priključio Kleber. Preostala tri top-proizvođača nisu se našla u tom odabranom društvu zbog laganih podbačaja na ledu (Continental) i snijegu (Michelin i Goodyear). Od ostalih, Sava se samo djelomično preporučuje zbog priličnog kiksa na suhom, dok se Toyo i novak na tržištu Davanti ne preporučuju zbog ozbiljnih propusta na snijegu (Toyo) i mokrom (Davanti).
Analizirajuće gume po kategorijama, na suhom se najbolje osjeća Kleber, kojega na maloj udaljenosti slijedi stabilna sedmorka u sastavu Michelin, Dunlop, Pirelli, Continental, Hankook, Goodyear i Viking. Falken, Gislaved i Kumho su nešto slabiji, a Vredestein, Nokian i Toyo su osjetno slabiji. Na dnu su britanski Davanti i Sava, pri čemu je potonja tvrtka upravo zbog lošeg testa na suhom zavrijedila najslabiju ocjenu koja glasi – djelomično se preporučuje. Najveći problem Davantijevih i Savinih guma je definitivno slabo prianjanje uz podlogu, što u kritičnim situacijama rezultira podupravljanjem i preupravljanjem, pa je vozilo iznimno teško stabilizirati. Međutim, još više zabrinjavaju rezultati tijekom vožnje koja nije ni blizu limita, gdje ove dvije gume također ne briljiraju. Mala utjeha za Davanti stiže tek s testa kočenja na suhom (100 – 3 km/h), gdje je ova tvrtka s najkraćim zaustavnim putem od 39,1 metar za otprilike šest metara bolja od najslabijega Gislaveda.
Na mokrom, pak, čak polovica od ukupno 16 guma nije pokazala nikakve slabosti. Pobjednik ovoga dijela testiranja je Continental, kojega s vrlo malim zaostacima slijede Dunlop i Goodyear, a tek za nijansu manje kvalitetni su Kleber, Pirelli, Hankook, Michelin i Falken. Među zadovoljavajućom sedmorkom su Toyo, Vredestein, Kumho, Sava, Nokian, Gislaved i Viking, koje je plasmana u viši razred koštalo uglavnom slabije prianjanje uz podlogu prilikom kočenja i slabije bočno prianjanje. Na samom kraju ovog ‘vlažnog’ redoslijeda je ponovno Davanti, koji se po kiši definitivno ne preporučuje, prvenstveno zbog značajne mogućnosti akvaplaninga, a onda i zbog čak 10 metara slabijeg rezultata u kočenju od pobjednika Michelina.
Baš kao na mokrom, i na snijegu je točno polovica proizvoda, tj. osam guma, ispunila očekivanja. Letvicu su najviše postavili Dunlop i Sava (posebno dobri u bočnom prianjanju uz podlogu), koje s minimalnim zaostacima slijede Nokian, Continental, Pirelli, Kleber, Hankook i Viking. Upravo je slabiji bočni grip u zavojima pokrivenim snijegom razlog zašto je šestorka u sastavu Vredestein, Gislaved, Michelin, Falken, Goodyear i Kumho (pogotovo posljednja dva) smještena u nižu kategoriju te se samo – preporučuju (nisu vrlo preporučljivi kao ‘snježna’ osmorka s vrha). Na začelju je već tradicionalno Davanti, a ovoga puta još gori je Toyo.
Na ledu su se dogodila dva velika iznenađenja. Prvo, najbolje rezultate je ostvario dosad najgori – Davanti. I drugo, među čak 13 guma koje se vrlo preporučuju, nije se našao favorizirani Continental. Štoviše, slabiji na skliskoj i smrznutoj podlozi je samo Falken. Ujedno, to je Continentalu jedini minus na cijelom testiranju, koji ga je koštao i sveukupne pobjede.
Analizirajući samo potrošnju goriva, najštedljivije gume su sveukupno najbolja – Dunlop i sveukupno najlošija – Davanti. Najveći potrošač je, pak, Michelin.
I konačno, na testu trajnosti guma najboljim se pokazao najveći potrošač goriva – Michelin, koji je postigao gotovo 50% bolji rezultat od najslabijeg Nokiana (33.200 km/16.900 km).
U većoj dimenziji (205/65 R16C T) namijenjenoj kombi i lakim gospodarskim vozilima, pobjedu je u konkurenciji 15 proizvođača guma odnio Continental, ispred Pirellija i Michelina. Dakle, vrh je okupirala premium trojka, no ni ona nije prošla bez problema, pa je njihova ukupna ocjena samo – preporučuje se (nitko nije izvrstan niti vrlo preporučljiv). Osam guma se preporučuje (Vredestein, Goodyear, Falken, Bridgestone, Kumho, Matador, Uniroyal i Yokohama), a čak četiri ne preporučuju (Sava, BF Goodrich, Goodride i Maxxis).
Međutim, da ove brojke ne bi bile oslikane isključivo sivim tonovima, komparativni rezultati s nedavnim testiranjem ljetnih guma u ovoj dimenziji govore da su na mokrom i generalno gledano zimske gume ipak značajno bolje. Lošije su jedino po pitanju trajnosti, i to – znatno!
U vožnji po suhom većini guma nedostaje preciznosti. Na zakretanje upravljača djeluju s malom vremenskom odgodom, posljedica čega je i otežana stabilizacija vozila jednom kad ispadne iz ravnoteže. Zbog toga su značku ‘vrlo preporučljivo’ zaslužili samo Continental, Pirelli i Maxxis (ujedno, ukupno gledano, najgora zimska guma na testu zbog teškog podbačaja na – snijegu).
I na mokrom je najbolji Continental, no ovoga puta bez konkurencije. Većina ostalih bila je solidna na poljima prianjanja uz podlogu, kočenja i ponašanja u zavojima, ali su se gotovo svi mučili s akvaplaningom. Što ne treba čuditi, jer ove gume moraju biti konstruirane za različite količine tereta, puno veće nego kod običnih putničkih automobila.
Na snijegu su vrlo uvjerljivi samo Uniroyal i Michelin, što je premalo za zimske gume. Continental se pomalo mučio s kočenjem, a ostali uglavnom s bočnim silama u zavojima prekrivenim bijelim pokrivačem. Na ledenoj podlozi su najbolji bili Falken, BF Goodrich i kanadski Goodride (ujedno i najštedljivija guma), dok je najgori bio sveukupni pobjednik – Continental.
Po pitanju trajnosti, najviše kilometara izdržao je Falken (40.000 km), ali nekog posebno razloga za otvaranje šampanjca nema jer je to otprilike dvostruko slabiji rezultat od najbolje ljetne gume ovih dimenzija i namjene (Sava Trenta 2/81.000 km). Osim na ledu, Continental nije blistao ni na području izdržljivosti pa u zaključku možemo reći da se radi o najboljoj zimskoj gumi za vozače kombija i lakih gospodarskih vozila koji godišnje ne rade previše kilometara.