Ako pri ulasku u automobil zavežete sigurnosni pojas vaše šanse za preživljavanje već su minimalno 50 posto. Upravo i stoga pojas je već šest desetljeća najvažniji sigurnosni detalj naših automobila
Većina vozača danas još uvijek vjeruje da se izgledom i funkcijom sigurnosni pojas nije puno promijenio u pola stoljeća suživota s automobilom. Dijelom su u pravu s obzirom na njegov izgled, ali griješe s obzirom na činjenicu da je pojas danas samo dio sofisticiranog sigurnosnog sistema koji se konstantno unaprijeđuje. Već sami začeci svjetske motorizacije bili su obilježeni nesrećama, ozljeđenim osobama, pa čak i sa smrtnim posljedicama. Vrijedni izumitelji u cilju usavršavanja automobila stoga se već u samim začecima automobilizma bave mišlju kako da zaštite vozača i putnike tijekom tih opasnih avantura na cestama.
Sama ideja o sigurnosnom pojasu datira još od 1907. a trebalo je proći još daljnjih pola stoljeća da bi se stvari ozbiljnije pokrenule zahvaljujući Volvu. Ekipa na čelu s šveđaninom Nilsom Bohlinom prvo je 1958. patentirala, a 1959. i serijski ugradila sigurnosni pojas u tri točke na modelima PV544 i P120. Sigurnosni pojas zapravo podrijetlo vuče iz avionske industrije, gdje je Bohlin radio prva testiranja.
Od 1963. pojas se na prednjim sjedištima serijski ugrađuje u sve Volvo automobile, a od 1967. ugrađuje se i na stražnjim sjedištima.
Do danas je sigurnosni pojas definitivno postao najefikasnijom zaštitom putnika u automobilima. Savezna država Viktorija u Australiji je prva ozakonila obvezu vezivanja pojasa 1971., a nakon samo godinu dana primjene zakona broj smrtnih slučajeva je smanjen za 18 posto! U Južnoj Koreji su policijskom represijom u godinu dana uspjeli vezivanje putnika sa 23 posto povećati na 98 posto! Ako ne vežete pojas tada imajte na umu da je koliziji pri brzini od 50 km/h ekvivalent vaš pad sa trećeg kata zgrade! Brzina do najviše 7 km/h je maksimum pri čemu vas vaš refleks može obraniti od ozljeda pri sudarima vozila! Pametni znaju čemu služi pojas!